PKN Orlen zamierza sprzedać spółkę Ship-Service

Polska Agencja Prasowa SA
02-06-2005, 07:39

Szczecińska spółka Ship-Service jest przeznaczona do sprzedaży i nie stanowi strategicznego aktywa grupy kapitałowej PKN Orlen - oświadczył płocki koncern w komunikacie przekazanym w środę PAP w kilkanaście godzin po zatrzymaniu przez Centralne Biuro Śledcze prezesa Ship-Service, Jerzego K.

Szczecińska spółka Ship-Service jest przeznaczona do sprzedaży i nie stanowi strategicznego aktywa grupy kapitałowej PKN Orlen - oświadczył płocki koncern w komunikacie przekazanym w środę PAP w kilkanaście godzin po zatrzymaniu przez Centralne Biuro Śledcze prezesa Ship-Service, Jerzego K.

PKN Orlen wyjaśnił też, iż na mocy zawartego w lutym 2002 roku porozumienia z akcjonariuszami Ship-Service, płocki koncern pomimo posiadania większościowych udziałów (60,9 proc.), zrzekł się wpływu na operacyjne zarządzanie spółką, w tym również na powoływanie prezesa zarządu.

Jerzy K. został zatrzymany w środę na wniosek Prokuratury Apelacyjnej w Krakowie, która prowadzi śledztwo w sprawie mafii paliwowej.

"Jerzemu K. postawione zostaną dwa zarzuty: oszustwo na szkodę PKN Orlen na kwotę blisko 5 milionów złotych oraz wyłudzenie kredytu bankowego w wysokości jednego miliona złotych" - powiedział PAP rzecznik prasowy prokuratury apelacyjnej Włodzimierz Krzywicki.

W wydanym komunikacie PKN Orlen nie ustosunkował się do wymienianego przez prokuraturę zarzutu oszustwa na szkodę płockiego koncernu.

Sam Jerzy K. nazwał "kompletną bzdurą" informacje, jakoby oszukał PKN Orlen na kwotę blisko 5 mln zł. "To walka o polski rynek bunkrowy. Nic więcej nie powiem" - oświadczył.

Po zatrzymaniu Jerzego K. dokonano przeszukania w siedzibie Ship-Service w celu zabezpieczenia dowodów.

Spółka Ship Service powstała w 1957 roku jako firma państwowa, powołana do świadczenia usług portowych, w tym przeładunku i składowana towarów. W 1992 roku spółka została sprywatyzowana, specjalizując się w zaopatrywanie statków w paliwa bunkrowe (żeglugowe).

W latach 1995-98 Ship-Service stał się największym dostawcą paliw bunkrowych we wszystkich polskich portach handlowych. W 1999 roku utworzona została litewska spółka-córka pod nazwą UAB SHIP SERVICE Klaipeda, powołana do zaopatrywania statków w paliwa żeglugowe w tamtejszym porcie. W 2002 roku większościowym udziałowcem Ship-Service został PKN Orlen. Ship-Service posiada m.in. koncesję na import paliw. 

Pod koniec kwietnia tego roku prezes PKN Orlen Igor Chalupec poinformował, iż w ramach restrukturyzacji płocki koncern zamierza zmniejszyć m.in. poprzez sprzedaż z 80 do 20 liczbę spółek należących do grupy kapitałowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / PKN Orlen zamierza sprzedać spółkę Ship-Service