PKO BP: 32 miliony transakcji mobilnych w 2017 roku

PAP
aktualizacja: 06-12-2017, 13:20

W ciągu 2017 roku klienci banku PKO BP dokonali za pomocą mobilnej aplikacji IKO 32 miliony transakcji, w ciągu roku także liczba aktywnych aplikacji IKO podwoiła się - poinformowali w środę przedstawiciele banku PKO BP.

Przedstawiciele banku spotkali się z dziennikarzami, by mówić o uruchomionej w 2013 roku mobilnej aplikacji IKO, dzięki której można zarządzać swoimi finansami za pomocą telefonu komórkowego. Przyciąga ona, jak mówili, coraz więcej klientów - liczba aktywnych aplikacji przekroczyła 2 miliony, a tylko w 2017 roku klienci PKO BP dokonali 32 miliony transakcji.

Prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło podkreślał, ze bank PKO BP wyznacza trendy w sferze technologii mobilnych.

"Jesteśmy dumni z IKO, bo to jest nasz unikalny polski wynalazek" - mówił Jagiełło. Dodał, że jest to tez przykład realizacji hasła "nie gospodarka imitacyjna, ale innowacyjna", zgodnego ze Strategia Odpowiedzialnego Rozwoju.

Zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO BP Michał Macierzyński podkreślał, że bank jest liderem rynku mobilnego w Polsce, a w każdym tygodniu do IKO loguje się milion unikalnych użytkowników. Tygodniowo przybywa też ok. 40 tysięcy nowych aplikacji IKO. Jest także 145 tysięcy mobilnych kart zbliżeniowych w technologii HCE.

Bank, jak dodał, skutecznie dociera do wielu klientów za pomocą swoich oddziałów, gdzie doradcy są w stanie namówić na te aplikacje także np. wiele osób starszych, mniej obytych z najnowszymi technologiami.

Zmienia się też sposób korzystania z aplikacji przez użytkowników - coraz częściej wykorzystują telefon do transakcji, które dotychczas realizowali za pośrednictwem np. bankowości internetowej. W każdej sekundzie, mówili przedstawiciele PKO BP, zlecanych jest 1,6 transakcji.

"Udało nam się stworzyć nie tylko największą aplikację mobilną, ale i najlepszą" - mówił Macierzyński.

Dodał, że w 2017 roku aplikacja IKO została wzbogacona m.in. o płatności zbliżeniowe dla kart Mastercard, płatność kodem BLIK z aplikacji IKO w urzędach w całej Polsce, zakupy w internecie bez kodu BLIK, czasową blokadę karty oraz nowe aplikacje przelewowe.

W 2017 roku wprowadzono też możliwość wnioskowania o debet na koncie, zakup pożyczki gotówkowej i ubezpieczenia podróżnego. Co trzecia pożyczka gotówkowa w kanałach zdalnych sprzedawana jest za pośrednictwem aplikacji mobilnej - mówili przedstawiciele PKO BP.

Na 2018 rok bank planuje m.in. uruchomienie takich funkcji jak skanowanie faktur, bilety miejsce i parkingowe, a także planuje wprowadzić nowe języki - ukraiński i rosyjski.

"Gdzie nie spojrzymy, IKO rośnie" - podkreślał Macierzyński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Banki / PKO BP: 32 miliony transakcji mobilnych w 2017 roku