PKP Cargo chce do 2015 r. osiągnąć łącznie 1 mld zł zysku

PAP
opublikowano: 10-09-2010, 11:15

PKP Cargo chce do 2015 roku łącznie osiągnąć 1 mld zł zysku - poinformował w piątek w komunikacie rzecznik spółki Piotr Apanowicz. Zeszły rok przewoźnik zamknął stratą ok. 500 mln zł; zarząd zapowiada, że w tym roku zysk netto może przekroczyć 40 mln zł.

Jak poinformował rzecznik, PKP Cargo zwiększyło swoje udziały rynkowe pod względem masy przewiezionego ładunku z ok. 49 proc. w styczniu 2009 r. do ok. 55 proc. obecnie.

"Poprawiła się też sytuacja finansowa spółki. W pierwszej połowie 2010 roku PKP Cargo osiągnęło 7,3 mln zł zysku netto, pomimo nadspodziewanie ostrej zimy w pierwszych miesiącach roku oraz kilku fal powodzi, które przyczyniły się do ograniczenia przewozów" - poinformował rzecznik.

Spółka boryka się z trudnościami finansowymi od kilku lat. W 2008 r. w firmie został przyjęty program restrukturyzacji, prowadzony przez następny rok. Zatrudnienie zmniejszyło się w tym czasie z 37,6 tys. osób do poniżej 30 tys. Koszty spadły o ok. jedną trzecią.

To, że w 2010 r. spółka może zanotować zysk netto większy niż 40 mld zł, prezes Wojciech Balczun zapowiadał już pod koniec 2009 r. Zarząd ma za zadanie przygotować przedsiębiorstwo do prywatyzacji. Od listopada ub.r. w firmie pracuje doradca prywatyzacyjny.

"Wypracowane rekomendacje mają pokazać ścieżkę wprowadzenia takich zmian właścicielskich, które zapewnią stabilność realizowanym programom oraz otworzą dalsze perspektywy rozwoju dla PKP Cargo" - poinformował rzecznik. Według rządowych zapowiedzi spółka ma być sprywatyzowana w 2011 lub w 2012 r. Jak poinformował Apanowicz, zarząd nie ma wątpliwości, że ten proces powinien zostać przeprowadzony możliwie jak najszybciej.

PKP Cargo to największy w Polsce i drugi w Unii Europejskiej - po Deutsche Bahn - kolejowy przewoźnik towarowy. Od stycznia do czerwca br. spółka przewiozła 54,75 mln ton ładunków, czyli o 21,1 proc. więcej niż w pierwszej połowie 2009 roku, gdy było to 45,21 mln ton.(PAP)

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane