PKP Cargo planuje zatrudnić 700 nowych maszynistów do końca 2016 r.

ISBNews
16-09-2015, 14:24

PKP Cargo planuje zatrudnić do końca tego roku kolejnych 200 maszynistów po tym, jak w br. przyjął już 300 kandydatów na te stanowiska, poinformował prezes Adam Purwin. Dodał, że w przyszłym roku spółka zatrudni kolejne 500 osób i zainwestuje w szkolenia ok. 20 mln zł.

Od początku 2014 r. PKP Cargo zatrudniło 800 osób, które na koszt spółki przechodzą właśnie szkolenie na maszynistów.

"Trwa renesans zawodu maszynisty. Nie zwalniamy tempa. W przyszłym roku zatrudnimy kolejne 500 osób i zainwestujemy w szkolenia ok. 20 mln zł. To nie tylko kwestia uzupełniania luki pokoleniowej w zawodzie maszynisty, ale także element rozwoju PKP Cargo. Chcemy się rozwijać w kraju i za granicą, wykorzystując coraz lepsze otoczenie dla biznesu kolejowego. Realizacja przyjętego właśnie 'Krajowego programu kolejowego do 2023 roku' poprawi konkurencyjność transportu kolejowego w Polsce, dając nam dodatkowy impuls do rozwoju" - powiedział Purwin, cytowany w komunikacie.

Kandydaci chcący rozpocząć karierę w PKP Cargo na stanowisku maszynisty muszą posiadać co najmniej średnie wykształcenie. Poza tym wymagany jest dobry stan zdrowia, niekaralność oraz dyspozycyjność. Przyszli maszyniści nie ponoszą żadnych kosztów i już od początku szkolenia otrzymują zatrudnienie i wynagrodzenie w PKP Cargo, podkreśla spółka. Dodatkowo mają też zagwarantowane zatrudnienie po uzyskaniu pełnych uprawnień maszynisty. Maszynista w PKP Cargo może liczyć na cztery dodatkowe dni urlopu oraz liczne dodatki socjalne.

Od początku 2014 roku do PKP Cargo wpłynęło około 10 tys. aplikacji.

"Ogromna liczba zgłaszających się do nas kandydatów potwierdza, że nasi potencjalni nowi pracownicy dostrzegają dobre perspektywy naszej branży, doceniają atrakcyjne warunki i stabilność związaną z wykonywaniem zawodu maszynisty" - skomentował prezes.

Rekrutacja maszynistów to element długoterminowego planu odbudowy kadry kolejowej w PKP Cargo, podkreślono w materiale. Ich szkolenie jest prowadzone przez maszynistów-instruktorów z PKP Cargo. Pełny cykl szkolenia na maszynistę jest dwuetapowy i trwa ok. 18 miesięcy. Pierwszy etap - szkolenia na licencję - trwa dwa do trzech miesięcy i nie uprawnia jeszcze do przejazdu za sterami lokomotywy. Drugi etap szkolenia, zakończony otrzymaniem świadectwa maszynisty, trwa około półtora roku i daje pełne uprawnienia maszynisty pojazdów trakcyjnych. Maszynista przed otrzymaniem uprawnień spędza w kabinie lokomotywy blisko 2000 godzin.

Rocznie PKP Cargo na szkolenie maszynistów przeznacza 20 mln zł. Obecnie w PKP Cargo pracuje 4200 maszynistów.

Program rekrutacji maszynistów w PKP Cargo uzyskał patronat Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Nabór jest powadzony przy współpracy z Powiatowymi Urzędami Pracy.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / PKP Cargo planuje zatrudnić 700 nowych maszynistów do końca 2016 r.