PKP PLK chce stworzyć komputerową mapę kolejową Warszawy i okolic

DI, PAP
opublikowano: 13-09-2014, 11:43

W 2015 r. ma powstać specjalny program komputerowy symulujący ruch kolejowy Warszawy i jej okolic - poinformował rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Program pozwoli lepiej zaplanować modernizację stołecznego węzła w perspektywie UE na lata 2015-2020.

Rzecznik powiedział PAP, że system będzie obejmował obszar w obrębie ok. 100 km od Warszawy m.in. do Radomia, Tomaszowa Mazowieckiego, Koluszek, Łowicza, Kutna, Płocka, Ciechanowa, Ostrołęki, Siedlec i Dęblina. "Budowa modelu eksploatacyjnego to wprowadzenie całkowicie nowego standardu do procesu planowania inwestycji, dzięki możliwości symulacyjnego +testowania+ efektywności nowej infrastruktury" - zaznaczył.

Siemieniec dodał, że spółka oczekiwać będzie od wykonawcy wykonania komputerowego modelu sieci kolejowej, który odwzoruje realny układ infrastruktury.

Będzie to baza danych, z możliwością prezentowana ich w sposób graficzny. Ma to się przyczynić do lepszego planowania przyszłych inwestycji. "Będziemy mogli sprawdzić np., czy budowa dodatkowego toru przyniesie pozytywny efekt. Będziemy też mogli zidentyfikować obecne i potencjalne wąskie gardła na sieciach kolejowych, a następnie zaproponować rozwiązania eliminujące te problemy" - wyjaśnił.

Na informatyczny plan sieci nakładany będzie ruch pociągów. Uwzględniać on będzie np. różne długości składów, czy zróżnicowane wartości ich przyspieszania. System będzie mógł być też odpowiednio modyfikowany np. o nowe trasy czy prędkości składów, co pozwoli przewidzieć, jaki rodzaj inwestycji trzeba będzie wykonać.

Przedstawiciel PKP PLK zwrócił uwagę, że w przyszłości zarządca infrastruktury będzie chciał wprowadzić wirtualne mapy dla innych węzłów kolejowych. Tego typu projekty mogą kosztować około miliarda złotych.

Program ma pomóc w zaplanowaniu jednej z kluczowych i najdroższych inwestycji, jaką PKP PLK będzie prowadzić w perspektywie finansowej UE na lata 2015-2020. Chodzi o modernizację węzła warszawskiego. Ma ona kosztować od 4 do 6 mld zł. Podstawowym problemem stołecznego węzła jest niedostateczna separacja ruchu pasażerskiego od towarowego. Remonty mają ruszyć w 2016 r. i mogą potrwać od 3 do 5 lat, w zależności od organizacji ruchu na czas remontu. Przebudowane mają być m.in. infrastruktura na Dworcu Zachodnim i sama stacja, a ruch pociągów zostanie przeniesiony głównie na wyremontowany Dworzec Gdański. Na czas remontów przywrócony dla pasażerów zostanie także Dworzec Główny. Remonty nie ominą też węzła Warszawa Wschodnia, który jest największym komunikacyjnym hubem w Polsce.

Aby odciążyć stolicę od ruchu towarowego, remontowana będzie też południowa linia towarowa. Zostanie położona m.in. druga para torów na odcinku linii Kunowice-Poznań-Warszawa-Terespol w okolicach Sochaczewa. To część II Paneuropejskiego Korytarza Transportowego Zachód – Wschód, łączącego Berlin z Moskwą.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane