PKP PLK: od 10 grudnia przebudowa granicznego mostu kolejowego na Odrze

Polska Agencja Prasowa SA
06-12-2005, 18:14

Przebudowa i modernizacja mostu kolejowego na Odrze między Polską a Niemcami (Kunowice - Frankfurt nad Odrą) rozpocznie się 10 grudnia. Nie spowoduje jednak zakłóceń w ruchu pociągów na trasie Berlin-Warszawa-Mińsk-Moskwa - poinformowali we wtorek przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK).

Przebudowa i modernizacja mostu kolejowego na Odrze między Polską a Niemcami (Kunowice - Frankfurt nad Odrą) rozpocznie się 10 grudnia. Nie spowoduje jednak zakłóceń w ruchu pociągów na trasie Berlin-Warszawa-Mińsk-Moskwa - poinformowali we wtorek przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK).

    Modernizacja mostu, będącego fragmentem kolejowej sieci transeuropejskiej E-20, potrwa kilka lat.

    Jak powiedział we wtorek na konferencji prasowej członek zarządu PKP PKL Józef Jeżewicz, zamknięty zostanie tylko jeden z dwóch torów. "Powodem tej decyzji są przeprowadzone ekspertyzy, które wykazały naturalne zużycie wielu elementów tego mostu. Niektóre fragmenty konstrukcji pochodzą z 1900 roku" - wyjaśnił. 

    Przedstawiciele PKP PLK SA poinformowali, że niewielkie utrudnienia w ruchu pociągów przewidziane są dopiero w 2008 r. Wówczas, z powodu wymiany i wydłużenia przęseł, konieczne będzie wstrzymanie ruchu kolejowego na trzy miesiące.

    Nie spowoduje to jednak całkowitej blokady połączenia Berlin-Warszawa. Pociągi będą jeździły objazdem. Jak przewiduje zarząd PKP PLK, będą one docierały do miejsca przeznaczenia z godzinnym opóźnieniem. Podróż z Warszawy do Berlina będzie trwała nie sześć, a siedem godzin.

    Jeżewicz powiedział, że inwestycja w całości będzie sfinansowana przez stronę niemiecką - wynika to z umów międzynarodowych.

    Na zachodniej granicy Polski znajduje się 14 kolejowych mostów granicznych. Koleje niemieckie odpowiedzialne są za utrzymanie, konserwację i odbudowę sześciu z nich. Natomiast polskie koleje ponoszą koszty utrzymania oraz odpowiadają za stan techniczny siedmiu mostów granicznych na zachodzie kraju. Jak wyjaśnili przedstawiciele PKP PLK, mosty obsługiwane przez niemieckie linie kolejowe są dłuższe i mają inne parametry techniczne.      Czternasty most graniczny zlokalizowany jest w miejscowości Porajów. Eksploatację i modernizację tego kilkukilometrowego odcinka obejmuje polsko-niemiecko-czeska umowa międzynarodowa. Trasą jeżdżą pociągi tranzytowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / PKP PLK: od 10 grudnia przebudowa granicznego mostu kolejowego na Odrze