Autokary łączą siły

opublikowano: 23-03-2017, 19:17

PKS Polonus zawarł porozumienie z PolskiBus.com o wspólnych przewozach pasażerskich. To pierwszy krok do konsolidacji rynku.

Przewoźnicy autokarowi nie chcą toczyć bratobójczej walki. — Zachęcamy kierowców samochodów osobowych do korzystania z autokarowego transportu publicznego. Konkurujemy z prywatnymi autami, firmami kolejowymi czy lotniczymi, ale nie chcemy już walczyć z podmiotami z naszego rynku. Wolimy współpracować, konsolidując rynek i budując wspólną, atrakcyjną ofertę dla pasażerów — mówi Piotr Pogonowski, dyrektor marketingu i komunikacji w firmie PolskiBus.com.

Spółka zawarła właśnie porozumienie z największym należącym do skarbu państwa przewoźnikiem PKS Polonus. Partnerzy liczą, że dzięki współpracy wzbogacą ofertę dla pasażerów i pozyskają nowych. Obecnie PKS Polonus przewozi rocznie 2 mln osób, a PolskiBus.com — 5 mln. Od wczoraj PKS Polonus może sprzedawać bilety na swoje autokary na platformie internetowej PolskiBus.com.

— Będziemy oferować 23 całoroczne, codzienne połączenia na dobę, w 19 w relacjach krajowych i czterech międzynarodowych, w tym do Lwowa, Truskawca i Kaliningradu — mówi Andrzej Padziński, dyrektor operacyjny PKS Polonus.

W krajowych relacjach spółka obsługuje m.in. połączenia z aglomeracjami, miastami wojewódzkimi i mniejszymi miejscowościami. Pasażerowie PolskiBus.com zyskają możliwość dotarcia do 100 miast z oferty PKS Polonus, z których 66 nie było dotychczas na platformie. Państwowy przewoźnik, m.in. z myślą o współpracy, planuje zakup ośmiu autobusów — pięciu nowych i trzech używanych. Piotr Pogonowski podkreśla, że PolskiBus.com nie będzie w swoich kanałach elektronicznych sprzedawać biletów innych przewoźników konkurujących na tych samych trasach z PKS Polonus.

W zamian liczy na możliwość korzystania z warszawskiego dworca zachodniego, który należy do PKS Polonus, oraz stacji i przystanków obsługiwanych przez państwowego przewoźnika. Dzięki temu pasażerom PolskiBus. com będzie wygodniej. Potrzebna jest jednak zmiana rozkładu jazdy, co wymaga zaakceptowania nowej siatki połączeń przez marszałków województw jako organizatorów transportu publicznego. To proces czasochłonny, więc na razie trudno prognozować, kiedy pierwsze autokary z logo PolskiBus.com pojawią się na przystankach PKS Polonus.

Konkurowanie o pasażerów z liniami kolejowymi i lotniczymi jest wystarczająco trudne, nie ma co dodatkowo walczyć ze sobą – uznali przewoźnicy autokarowi. Dlatego PolskiBus.com, reprezentowany przez Piotra Pogonowskiego, dyrektora marketingu (z lewej) zawarł sojusz z Polonusem, kierowanym przez  prezesa Macieja Acedańskiego (z prawej) i Andrzeja Padzińskiego, dyrektora operacyjnego.
Zobacz więcej

Zgoda buduje:

Konkurowanie o pasażerów z liniami kolejowymi i lotniczymi jest wystarczająco trudne, nie ma co dodatkowo walczyć ze sobą – uznali przewoźnicy autokarowi. Dlatego PolskiBus.com, reprezentowany przez Piotra Pogonowskiego, dyrektora marketingu (z lewej) zawarł sojusz z Polonusem, kierowanym przez prezesa Macieja Acedańskiego (z prawej) i Andrzeja Padzińskiego, dyrektora operacyjnego. Marek Wiśniewski

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu