PKT i Ditel mają połowę rynku żółtych stron

KL
23-01-2009, 00:00

Połączone Ditel i PKT chcą w tym roku rozwijać wersję internetową. Nadal jednak podstawą biznesu będą książki.

Połączone Ditel i PKT chcą w tym roku rozwijać wersję internetową. Nadal jednak podstawą biznesu będą książki.

Wartość rynku książek telefonicznych wyniosła w 2008 r. 360 mln zł. Ponad połowa należała do połączonych PKT i Ditel. Piotr Strzałkowski, prezes Polskich Książek Telefonicznych, ujawnił, że ich przychody wyniosły w 2008 r. 190 mln zł, co oznacza wzrost o 5 proc.

Formalne połączenie zakończyło się pod koniec grudnia. Integracja w zakresie marek i produktów nastąpi w pierwszym kwartale 2009 r. Po połączeniu firmy nie zlikwidowały żadnej z marek — nowe książki będą opatrzone logo zarówno tel. (należącym do Ditela), jak i pkt.pl.

W tym roku PKT i Ditel chcą rozdać 6,3 mln książek. Dystrybucja rozpocznie się na przełomie drugiego i trzeciego kwartału. Dla porównania: Panorama Firm chce mieć w tym roku nakład 3,5 mln egzemplarzy.

— Zamierzamy rozdać 5 mln klasycznych yellow pages dla klientów indywidualnych. Rozdamy też 1,3 mln dla firm. Tą książką chcemy konkurować z produktem Panoramy Firm — mówi Piotr Strzałkowski.

Jego zdaniem, w tym roku coraz ważniejszy dla całej branży katalogów teleadresowych będzie internet. Właściciel PKT chce zwiększyć wydatki na infrastrukturę informatyczną o 12 mln EUR. Trwają testy działającej online platformy. Inwestycje w rozwój klasycznego modelu książek telefonicznych wzrosną o 15 mln zł, a o 5 mln zł — inwestycje w sprzedaż.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / PKT i Ditel mają połowę rynku żółtych stron