Płatności przyszłości nabiorą rozpędu w e-commerce

Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe
opublikowano: 18-10-2017, 22:00

Komentarz partnera rankingu e-Gazele 2017.

Kolejny rok Mastercard z dumą wspiera konkurs e-Gazele Biznesu. Serdecznie gratulujemy tegorocznym laureatom rankingu, którzy są wzorem i inspiracją dla innych. Przyszłość e-commerce będzie należała do najbardziej innowacyjnych przedsiębiorców. Mastercard jest z nimi, już dziś opracowując metody płatności, które w cyfrowej przyszłości staną się standardem e-handlu. Sprzedawcy coraz częściej szukają sposobów, żeby nawiązać kontakt ze swoimi klientami tam, gdzie ci chętnie spędzają znaczną część wolnego czasu, czyli w mediach społecznościowych. Dziś takie zakupy są już możliwe i to w wygodnej formie naturalnej rozmowy dzięki zastosowaniu tzw. chatbotów, czyli automatycznych asystentów zaprogramowanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. W USA firma Subway wdrożyła takiego chatbota w popularnej aplikacji Messenger. Konsument, nie opuszczając komunikatora, może nie tylko zamówić posiłek i ustalić szczegóły dostawy, ale także wygodnie zapłacić, używając portfela cyfrowego Masterpass. Autoryzacja transakcji dokonywanych online, do tej pory kojarząca się z hasłami lub kodami PIN i CVV, również idzie z duchem czasu, dając konsumentom i sprzedawcom nowe możliwości. Aplikacja Identity Check Mobile, którą Mastercard wprowadził już na 12 rynkach w Europie, wykorzystuje do weryfikacji tożsamości użytkownika technologie biometryczne, takie jak rozpoznawanie odcisku palca czy rysów twarzy. To rozwiązanie Mastercarda stanowi odpowiedź na potrzeby konsumentów. Wolą oni autoryzację biometryczną niż obecne rozwiązania wykorzystujące hasła, które łatwo zapomnieć lub przechwycić. Przyszłością zakupów online będą też rozwiązania automatyczne, które sprawią, że płacenie będzie ultraszybkie i wygodne, niemal niezauważalne, a jednocześnie dadzą konsumentowi poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad wydatkami. Takie zautomatyzowanie płatności będzie możliwe, jeśli konsument obdarzy swojego e-sprzedawcę na tyle dużym zaufaniem, aby powierzyć mu dane swojej karty płatniczej. Dzięki temu kupujący nie będzie musiał każdorazowo wybierać metody płatności ani jej każdorazowo potwierdzać — wystarczy kliknięcie „kupuj”, aby transakcja została zrealizowana. Powyższe przykłady pokazują namiastkę tego, z czego w przyszłości będą mogli korzystać także polscy e-sprzedawcy. Tradycyjnie w wyścigu o klienta wygrają pionierzy, którzy najszybciej odpowiedzą na pojawiające się trendy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Płatności przyszłości nabiorą rozpędu w e-commerce