Play chce być dwa razy większy

Katarzyna Latek
opublikowano: 25-01-2008, 00:00

„Ten czwarty” ma już milion klientów, a do końca roku chce mieć 2 mln. Do 2010 r. komórkowy operator zainwestuje 4 mld zł.

„Ten czwarty” ma już milion klientów, a do końca roku chce mieć 2 mln. Do 2010 r. komórkowy operator zainwestuje 4 mld zł.

Chris Bannister, prezes P4, operatora komórkowej sieci Play, jest bardzo zadowolony z jej wyników. W ciągu 10 miesięcy od rozpoczęcia działalności na polskim rynku udało się przyciągnąć milion klientów. Prezes liczy na drugie tyle do końca tego roku.

— Sądzę, że zdobycie kolejnego miliona nie będzie trudne. Więcej wysiłku będzie wymagało utrzymanie tego miliona, który już mamy — mówi Chris Bannister.

Obecnie churn, czyli odsetek klientów porzucających sieć, wynosi w Play 6-7 proc.

Prezes P4 podkreśla, że ARPU, czyli średni miesięczny przychód na użytkownika, w Play jest powyżej średniej rynkowej (dla usług prepaid wynosi 24 zł, dla abonamentowych 60-70 zł). To możliwe dzięki temu, że usługi niegłosowe (multimedia, transmisja danych) stanowią aż 32 proc. przychodów operatora. Tylko w grudniu przychody P4 wyniosły 47 mln zł. Spółka miała wtedy około 850 tys. klientów.

Play poinformował również, że 73 proc. jego klientów korzysta z usług prepaid, a reszta z abonamentu. I pochwalił się, że koszt pozyskania klienta spadł do 214 zł z prawie 500 zł w marcu ubiegłego roku. Wydatki na marketing i reklamę wyniosły w 2007 r. 200 mln zł, co, jak podkreśla Chris Bannister, jest kwotą niewielką.

W sumie Play chce zainwestować w rozwój 1,1 mld EUR (3,96 mld zł) do 2010 r. i w tym samym roku osiągnąć dodatni wskaźnik EBITDA. Pieniądze pójdą m.in. na własną sieć (obecnie P4 korzysta w dużym stopniu z infrastruktury Pol-komtela). Play chce zwiększyć liczbę własnych masztów do 2-2,5 tys. na koniec 2008 r. Teraz ma wybudowanych tysiąc, w tym 820 już działających. Te plany pozwolą P4 pokryć szerokopasmową siecią w technologii HSDPA około 40 proc. populacji kraju.

— Do lata będziemy mieli największą mobilną, szerokopasmową sieć w Polsce — zapowiada Chris Bannister.

Operator chce w tym roku obniżać ceny transmisji danych i multimediów, a także rozwijać roaming zagraniczny.

— Polacy coraz więcej podróżują, to prawdziwy fenomen — mówi prezes P4 przypominając, że Play jako pierwszy operator komórkowy wprowadził w 2007 r. tzw. eurotaryfę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy