Play wierzy w smartfony

MEW
25-01-2011, 00:00

Największy zasięg szerokopasmowego internetu i zdobywanie klientów biznesowych — oto cele operatora.

Największy zasięg szerokopasmowego internetu i zdobywanie klientów biznesowych — oto cele operatora.

P4, operator sieci Play próbujący odebrać rynek telefonii komórkowej trzem największym graczom, wyznaczało przez ostatnie lata trendy na rynku. Co planuje tym razem?

— Wierzymy, że rok 2011 będzie rokiem smartfonów. Chcemy dać naszym klientom taki zasięg sieci, który umożliwi im korzystanie w całym kraju z nowoczesnych usług transmisji danych za pośrednictwem tych telefonów — mówi Jorgen Bang-Jensen, prezes P4.

Smartfony mają nakłonić klientów do korzystania z internetu, co powinno przełożyć się na wzrost przychodów operatora.

— Uważamy, że w ciągu 2-3 lat ponad połowa posiadaczy komórek będzie korzystała ze smartfonów — mówi Jorgen Bang-Jensen.

Ma nadzieję, że ponad połowa sprzedanych przez niego w tym roku telefonów będzie smartfonami.

By sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów, operator Playa rozbuduje w tym roku sieć w standardzie HSPA+, ze średnią realną prędkością do 2 Mb/s. W ciągu najbliższych trzech miesięcy chce objąć zasięgiem sieci, które będzie reklamował jako 4G, 60 proc. terytorium kraju i 80 proc. ludności (skok z odpowiednio 16 i 60 proc. na początku roku). Cała operacja będzie kosztowała jedynie 20 mln EUR.

Ten rok będzie należał do szerokopasmowego internetu — oferty na bazie HSPA szykują trzej najwięksi operatorzy, nie mówiąc o LTE (internet z prędkością do 160 Mb/s), z którym chce wystartować Cyfrowy Polsat. Transmisja danych to dla operatorów nadzieja na wzrost przychodów. P4, które poważnie zainteresowało się klientami biznesowymi rok temu, chce w tym roku mocno wejść w ten segment. Korporacje zostawia wielkiej trójce operatorów, chce za to powalczyć w sektorze firm małych i średnich oraz biur w rozmiarze mikro.

— Docelowo chcemy mieć udziały w rynku biznesowym proporcjonalne do udziałów w rynku klientów indywidualnych — mówi Jorgen Bang-Jensen.

P4 planowało pozyskać 5 mln klientów na koniec 2010 r., co miało mu dać 10-procentowy udział w rynku klientów indywidualnych. Ostatecznych danych operator nie podaje .

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MEW

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Play wierzy w smartfony