Plus odświeża markę i wystrój salonów

MEW
opublikowano: 12-05-2011, 00:00

W przededniu sprzedaży Polkomtel konsoliduje marki pod brandem Plus, a koszty marketingu tnie o 10 proc.

W przededniu sprzedaży Polkomtel konsoliduje marki pod brandem Plus, a koszty marketingu tnie o 10 proc.

Polkomtel, operator sieci Plus, konsoliduje wszystkie marki pod jednym brandem — Plus. Dla przykładu — dotychczasowe submarki, takie jak 36.6 i Simplus, teraz będą Plusem na kartę. Będzie też Plus Abonament czy Plus Firma.

— Monobrandowe podejście do rynku sprawi, że będzie łatwiej — mówi Krzysztof Kilian, wiceprezes operatora.

Dotychczasowe submarki będą istniały jako oferty i nie będą na razie wygaszane. Nowa oferta, której towarzyszy kampania "Daj o siebie zadbać," ma być prosta i spójna. Zmniejszenie liczby marek może oznaczać obniżkę kosztów w długim terminie, po początkowo zwiększonych nakładach, np. marketingowych. Czy tak będzie?

— Obcinamy tegoroczny budżet reklamowy w stosunku do 2010 r. o 10 proc. Co do reszty kosztów nie mogę się wypowiadać, bo to nie leży w moich kompetencjach — mówi Krzysztof Kilian.

Odświeżeniu marki towarzyszy zapowiadana już zmiana wystroju salonów. Wiceprezes zasygnalizował, że wystrój może kosztować 50-100 mln zł.

— Operator podejmuje ważne i kosztowne decyzje biznesowe w przeddzień sprzedaży. Nie wiem, czy zostaną wprowadzone w życie. Nowy właściciel, który powinien zostać wybrany w ciągu kilku tygodni, prędzej czy później zdecyduje się na rebranding w kierunku własnej marki. Wydaje mi się, że zarząd chce pokazać, że Plus — mimo że jest najbardziej dochodowym telekomem — może jeszcze bardziej ściąć koszty — mówi Konrad Księżpolski, analityk Wood Co.

Odświeżenie marki Plus może być też reakcją na działania Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), która pełną parą przygotowuje się do zmiany marki Era. Mówi się, że zastąpi ją "T", należące do Deutsche Telekom. Pierwotnie PTC chciała zmienić markę w maju, ale termin wciąż się opóźnia. Więcej powinno być wiadomo w przyszłym tygodniu, gdy Era zorganizuje konferencję prasową. Mówi się też, że operator sieci Era nie będzie przepłacał za rebranding — kiedyś mówiono o 100 mln zł nakładów marketingowych, teraz mowa o połowie tej kwoty.

Operatorzy szukają oszczędności, bo ten rok może być dla nich trudny, co pokazują wyniki I kw.

— EBITDA była prawie identyczna jak w I kw. 2010 r., ale widać kilkuprocentową erozję ARPU [przychodów na abonenta — red.] w post-paidzie. Jest ona silniejsza niż w przeszłości. Nakłady inwestycyjne capex były na stosunkowo niskim poziomie, tak jak u pozostałych operatorów — mówi Jarosław Bauc, prezes Polkomtela.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MEW

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy