Czytasz dzięki

PMI polskiej gospodarki spadł lekko w sierpniu

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 01-09-2005, 10:20

Wskaźnik ABN AMRO Polska, który jest sumarycznym miernikiem kondycji sektora przemysłowego, obniżył się z lipcowego poziomu 51.4 do 51.0 w sierpniu, sygnalizując jedynie niewielkie tempo wzrostu.

Wskaźnik ABN AMRO Polska, który jest sumarycznym miernikiem kondycji sektora przemysłowego, obniżył się z lipcowego poziomu 51.4 do 51.0 w sierpniu, sygnalizując jedynie niewielkie tempo wzrostu.

    Wyniki indeksu znajdujące się powyżej wartości 50.0 oznaczają poprawę lub wzrost w stosunku do poprzedniego miesiąca, natomiast poniżej 50.0 oznaczają pogorszenie lub spadek.

    "Wyniki PMI potwierdzają naszą opinię, że wzrost polskiej gospodarki jest pewny. Jednakże wzrost jest mniej dynamiczny niż parę miesięcy temu, co potwierdza naszą opinię, że ogólny wzrost pozostanie poniżej potencjalnej produkcji. Ceny wyrobów gotowych nadal obniżały się, odzwierciedlając trudności firm ze zwiększaniem zysków, przy silnej konkurencji na rynku. To powinno osłabić obawy inflacyjne i pozostawia miejsce dla Rady Polityki Pieniężnej na złagodzenie prowadzonej przez nią polityki monetarnej" - powiedział komentując wyniki badania, Zsolt Papp, Chief Economist w Banku ABN AMRO.

   Produkcja sektora przemysłowego wzrosła czwarty miesiąc z rzędu, czego przyczyną był wzrost liczby nowych zamówień otrzymanych w sierpniu.

    Liczba nowych zamówień krajowych i eksportowych wzrosła w ciągu miesiąca, choć w obu przypadkach tempo wzrostu osłabło od poprzedniego miesiąca.

    W sierpniu zanotowano wzrost zaległości produkcyjnych. Przedsiębiorcy byli jednak ostrożni ze zwiększaniem produkcji, o czym świadczy ostatni ostry spadek zapasów wyrobów gotowych.    

    Poziom zatrudnienia wzrósł drugi miesiąc z rzędu, a tempo wzrostu przyspieszyło marginalnie od zeszłego miesiąca, choć nadal pozostało bardzo słabe, ponieważ firmy największy nacisk kładły na wydajność.

    Ósmy miesiąc z rzędu zanotowano spadek cen wyrobów gotowych, choć jednak niewielki, ponieważ zapotrzebowanie w sierpniu wzrosło.

    Firmy, które obniżyły ceny wyrobów gotowych, jako przyczyny podawały silną konkurencję na rynku, mocniejszą złotówkę oraz niższe ceny niektórych surowców.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane