Po co jest ten jacht? Spółka z GPW wyjaśnia

opublikowano: 20-07-2020, 21:43

ZPUE, notowany na GPW producent urządzeń elektrycznych, opublikował komunikat uzupełniający do piątkowej informacji o wyleasingowaniu luksusowego jachtu.

Przypomnijmy: spółka zdecydowała się na leasing wartej 37 mln zł łodzi. Sprawa wywołała sporo komentarzy, a w poniedziałek na otwarciu sesji kurs akcji spadł o 13 proc. 

Późnym popołudniem pojawił się komunikat, w którym przedstawiono argumenty, uzasadniające wydatek. Według zarządu, jacht posłuży intensyfikacji działań, których efektem ma być wzmocnienie pozycji na rynkach eksportowych (do tej pory obecność ZPUE za granicą była śladowa). 

„Biorąc pod uwagę udział spółki na wybranych rynkach europejskich zauważono, że potencjał ZPUE nie jest w pełni wykorzystany w krajach basenu Morza Śródziemnego, w tym głównie w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Turcji, Grecji i Chorwacji. Z tego powodu, zarząd spółki zdecydował o podjęciu starań przejawiających się wzmocnieniem rozpoznawalności marki, wywarciu na kontrahentach zagranicznych wrażenia pewności i stabilności relacji z partnerem, któremu bliskie są nawyki zaczerpnięte z kultury śródziemnomorskiej. Ponadto, jak pokazują obserwacje, wymieniony obszar geograficzny jest także doskonałym miejscem do nawiązywania współpracy z przedstawicielami biznesu wschodnioeuropejskiego” – podano.

Powołano się na doświadczenia z poprzednich lat, a zarząd przekonuje, że uzyskanie celów marketingowych, które osiągnie się dzięki wynajęciu „mobilnego biura, hotelu i nośnika reklamowego w jednym” będzie tańsze niż tradycyjne metody. 

„Jak wynika z dotychczasowych doświadczeń ZPUE, zadowalające efekty przynosi strategia organizacji spotkań z zagranicznymi kontrahentami w miejscach nietypowych i zapadających w pamięć, które sprzyjają budowaniu zaufania, wizerunku spółki oraz atmosfery do prowadzenia negocjacji, a odważne i oryginalne podejście wielokrotnie pomagało zbudować trwałe więzi biznesowe w branży opartej na relacjach B2B” – zaznaczono. 

ZPUE przekonuje, że jacht udało się okazyjnie kupić, a ponadto dostosować do pełnienia zarówno funkcji mobilnego biura, jak i miejsca zakwaterowania pracowników firmy wyjeżdżających na spotkania handlowe, negocjacje umów, targi, konferencje, szkolenia, czy stacjonarne eventy dla większych grup kontrahentów, powiązane z możliwością zwiedzania okolicy jachtem. 

„Biorąc pod uwagę powyższe argumenty, jak i fakt, że szacowana wartość rynkowa jachtu, który Spółka będzie mogła sprzedać po okresie leasingu, bliska będzie 60% jego wartości początkowej, Zarząd Spółki uważa, że opisana strategia ekspansji na rynkach Europy Zachodniej i Wschodniej jest najbardziej efektywnym i dobrze rokującym rozwiązaniem” – głosi komunikat.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane