Po co komu public relations

opublikowano: 20-10-2019, 22:00

Czym jest PR? Czy potrzebuje go każda firma? Jak zostać specem od komunikacji? Jakie błędy popełniają piarowcy? Jak reagować w sytuacji kryzysowej? Podczas 15. Kongresu Public Relations i Komunikacji, zorganizowanego przez „PB”, porozmawialiśmy z pięcioma ekspertami od PR. Oto garść cytatów

ADAM BURAK, dyrektor komunikacji korporacyjnej PKN Orlen:

  • PR to tłumaczenie świata i procesów zachodzących w firmie. To pomoc w przedstawieniu siebie czy biznesu językiem zrozumiałym dla grup, które nas interesują.
  • Biznes coraz częściej opiera się na samym PR. Spójrzmy na Elona Muska — w zasadzie oprócz Tesli cała reszta biznesu to czysty PR, a odnosi sukcesy.

 JAKUB KURASZ, dyrektor komunikacji PwC Poland:

  • Marketing tym się różni od PR, że patrzy zasięgowo, a PR skupia się na jakości historii, budując w ten sposób reputację organizacji, ludzi czy wydarzenia.
  • Kluczem do sukcesu osoby od komunikacji jest dbanie o to, by być zrozumianym wewnątrz firmy, zbudowanie zaufania kluczowych osób. W relacjach z mediami natomiast jest dbanie o relacje oparte na zaufaniu i wierze w to, że historia, którą podajemy, nie jest skończona, jest jedynie wstępem do czegoś, co może znaleźć się na pierwszej stronie.

SZYMON MILCZANOWSKI, ekspert od komunikacji kryzysowej:

  • Nie wolno reagować na sytuację kryzysowąprzedstawianą przez media. Trzeba przewidzieć, w którą stronę pójdą dziennikarze i tam postawić firewall — odciąć kryzys decyzjami biznesowymi.
  • W 8 na 10 przypadków da się przygotować na kryzys. Trzeba jednak bardzo mocno zastanowić się nad stosowaniem uniwersalnych zasad, bo każda sytuacja jest inna i na dodatek dynamiczna.

KRZYSZTOF KOUYOUMDJIAN, dyrektor komunikacji zewnętrznej CEDC:

  • Żyjemy w czasach, w których w mediach rządzą celebryci. Warto mieć wyrazistego prezesa, który nie mówi korpomową, lecz ciekawie się komunikuje. To jest rola piarowca.
  • Jednym z błędów jest poczucie oblężonej twierdzy — nie odpowiadać na niezasadne pytania czy plotki. Plotka jest stara jak świat, tylko dziś tempo i zasięg jej rozprzestrzeniania się są takie, jak nigdy. Nie da się już zamknąć w twierdzy.

MAGDALENA PAWŁOWSKA, dyrektor marketingu i PR w Grupie Famur:

  • PR dla marek, których odbiorcą jest klient indywidualny, bywa przyjemnością — można kreować idee, pod które można podpiąć wiele działań. Komunikacja B2B to zupełnie inna bajka — tu nie ma fajerwerków.
  • Nie wyobrażam sobie projektowania jakichkolwiek działań komunikacyjnych czy promocyjnych bez strategii, która wyznacza naczelny cel wszystkich działań.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu