Po III kw. rozgłośnie zarobiły cennikowo prawie tyle samo, co rok temu

Presserwis
21-10-2009, 08:16

Wpływy reklamowe wszystkich rozgłośni monitorowanych przez Expert Monitor wyniosły w pierwszych trzech kwartałach br. 1,4 mld zł, czyli o 1,6 proc. mniej niż w tym okresie ub.r. – wynika z danych cennikowych. 

 – To są bardzo zaskakujące wyniki. Pierwsze dwa kwartały zapowiadały, że będzie dużo gorzej, a ten spadek jest minimalny. Oczywiście, liczby realne są pewnie dużo niższe – komentuje Maciej Teliszewski, specjalista rynku reklamy, były dyrektor zarządzający CR Media Consulting SA.

Spośród grup radiowych najwięcej zarobiły stacje Grupy RMF – 411,8 mln zł (wzrost o 11,2 proc.), a stacje Eurozetu osiągnęły wpływy cennikowe na poziomie 385,3 mln zł (spadek o 7,4 proc.). W analogicznym okresie ub.r. liderem był Eurozet. – Te dane traktuję z wyjątkową rezerwą, bo wiem, jak bardzo elastyczny w dawaniu upustów był w tym okresie RMF – mówi Teliszewski.

Rozgłośnie ZPR SA zarobiły cennikowo 331,4 mln zł (spadek o 4,3 proc.), Grupy Radiowej Agory – 178,9 mln zł (wzrost o 3,3 proc.), a wszystkie stacje publiczne – 102,5 mln zł (spadek o 15,2 proc.).

Wśród nadawców ogólnopolskich liderem jest RMF FM z wynikiem 355,5 mln zł (wzrost o 8,1 proc.). Radio Zet zarobiło 328,3 mln zł (spadek o 8,5 proc.), Program III Polskiego Radia – 38,8 mln zł (spadek o 13,7 proc.), Program I – 18 mln zł (spadek o 38,4 proc.), Program II – 201 tys. zł (spadek o 64,4 proc.), a Polskie Radio Euro – 146 tys. zł (spadek o 7,8 proc.).

Eska Rock zarobiła najwięcej spośród stacji ponadregionalnych – 15,4 mln zł (spadek o 23,1 proc.). Wpływy Tok FM wyniosły 15 mln zł (spadek o 7,1 proc.), RMF Classic – 7,6 mln zł (wzrost o 53 proc.), a nadającego od grudnia ub.r. Chilli Zet – 3,9 mln zł.

Spośród sieci radiowych najwyższe wpływy miało Radio Eska – 286,6 mln zł (spadek o 4,6 proc.). Przychody z reklam sieci Złote Przeboje wyniosły 142,3 mln zł (wzrost o 6,5 proc.), RMF Maxxx – 48,2 mln zł (wzrost o 32,8 proc.), Audytorium 17 –45,8 mln zł (spadek o 1,5 proc.), a sieci Planeta FM, funkcjonującej w obecnym kształcie od grudnia ub.r. – 27,2 mln zł.

Wszystkie dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor. (KRZ)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Presserwis

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Media / Po III kw. rozgłośnie zarobiły cennikowo prawie tyle samo, co rok temu