Czytasz dzięki

Po interwencji Inspekcji Pracy właściciel Biedronek zmienił umowy

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 19-09-2005, 11:42

Właściciel sieci sklepów Biedronka po interwencji Państwowej Inspekcji Pracy zmienił na korzystniejsze umowy o pracę dla pracowników z czterech przejętych sklepów Royal Markety z Elbląga i Braniewa (Warmińsko-Mazurskie) - poinformował w poniedziałek PAP Eugeniusz Dąbrowski z oddziału elbląskiego PIP.

Właściciel sieci sklepów Biedronka po interwencji Państwowej Inspekcji Pracy zmienił na korzystniejsze umowy o pracę dla pracowników z czterech przejętych sklepów Royal Markety z Elbląga i Braniewa (Warmińsko-Mazurskie) - poinformował w poniedziałek PAP Eugeniusz Dąbrowski z oddziału elbląskiego PIP.

     Spór między inspekcją pracy a właścicielem sieci, firmą Jeronimo Martins Dystrybucja (JMD), dotyczył umów o pracę dla 45 pracowników, którzy dotychczas pracowali w sieci sklepów Royal Markety, a w których od czerwca powstały sklepy sieci Biedronka.

     Według inspektora Dąbrowskiego, pracownicy w przypadku przejmowania sklepów w Elblągu i Braniewie byli zmuszeni do rozwiązania umowy o pracę z Royalem, a następnie JMD zawierała z nimi nowe umowy o pracę, ale na trzymiesięczny okres próbny, co dla pracowników było bardzo niekorzystne.

    Dąbrowski poinformował PAP, że pracownicy w poniedziałek otrzymali pisma od Jeronimo Martins Dystrybucja informujące ich o zmianie zawartych z JMD umów o pracę; zamiast trzymiesięcznych okresów próbnych lub umów o pracę na czas określony jednego roku przywrócono rodzaj umowy obowiązujący w Royal, to znaczy na czas nieokreślony lub na okres 10 lat.   

    Wobec pracownicy, która złożyła pozew do sądu pracy w Elblągu, firma JMD zmieniła ponadto wymiar czasu pracy z 0,75 etatu na cały etat oraz podwyższyła wysokość jej wynagrodzenia za pracę o 450 zł z wyrównaniem od lipca. W związku z tym pracownica wycofała pozew z sądu - poinformował Dąbrowski. 

    W oświadczeniu przesłanym PAP Anna Sierpińska z JMD poinformowała, że Jeronimo Martins podtrzymuje w dalszym ciągu swoje stanowisko, iż nie doszło do przejęcia przez sieć Biedronka firmy Royal Markety. 

    "Przejęcie wiązałoby się z nabyciem przez JMD SA udziałów firmy Royal Markety, tymczasem sieć Biedronka została jedynie najemcą powierzchni handlowych, które spółka Royal Markety opuściła"- poinformowała Sierpińska.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane