Po sygnale zza oceanu Europa znów mocno wzrosła

WST
opublikowano: 23-07-2009, 18:14

Na największych zachodnioeuropejskich parkietach zauważalne było w czwartek przez długie godziny niezdecydowanie inwestorów. Po serii ośmiu z rzędu zwyżek i niejednoznacznym zamknięciu środowej sesji za oceanem gracze ze Starego Kontynentu wykazywali dosyć zachowawczą postawę, czekając na wyraźniejszy impuls z Wall Street.

Ten w końcu nadszedł (m.in. wzrosła sprzedaż domów na rynku wtórnym w czerwcu) i po południu indeksy ruszyły mocno w górę. Ostatecznie londyński FTSE zyskał 1,47 proc., paryski CAC 2,08 proc., zaś frankfurcki DAX podskoczył o 2,45 proc.

Obóz byków wspierany był wynikami kwartalnymi takich tuzów jak Roche Holding, Credit Suisse czy ABB oraz danymi makro. Pozytywnie przyjęto przede wszystkim informację o czerwcowym wzroście sprzedaży detalicznej w Wielkiej Brytanii, która okazała się znacznie lepsza od prognozy analityków.

Inwestorów ucieszyło podniesienie prognozy całorocznej przez Roche Holding, szwajcarskiego giganta farmaceutycznego. Zrekompensowało to doniesienia o 28-proc. spadku zysku spółki w pierwszym półroczu. Analitycy oczekiwali przy tym jeszcze słabszego wyniku.

O ponad 5 proc. zwyżkowały notowania Credit Suisse Group. Wynik netto banku wzrósł w II kwartale o 29 proc. Instytucji pomógł dwukrotny wzrost przychodów z handlu akcjami i obligacjami. Mimo odnotowanego spadku, swoimi dokonaniami ucieszył graczy również szwajcarsko-szwedzki gigant inżynieryjny ABB.

Jedną z gwiazd sesji został Tate & Lyle, producent słodziku  Splenda. Brytyjskiej spółce udało się na poziomie zysku brutto przekroczyć własne projekcje, co zaowocowało ponad 8 proc. aprecjacją kursu.

Sporym wzrostem wyceny na niemieckim parkiecie mogły również poszczycić się walory eBay. Wyniki amerykańskiej spółki wskazują na to, że na rynek internetowy powrócili wreszcie kupujący i sprzedający. eBay miał w II kwartale 37 centów zysku na akcję, w porównaniu z 36-centowymi oczekiwaniami rynku.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST

Polecane