Po wiedzę i kontakty do PARP

opublikowano: 10-04-2018, 22:00

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła Centrum Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw

27 lutego 2018 r. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła Centrum Rozwoju MŚP, jeden z projektów ujętych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. To marka, pod którą PARP będzie oferowała małym i średnim firmom usługi informacyjne, szkoleniowe, doradcze i kooperacyjne. PARP zakłada, że z usług centrum skorzysta co najmniej kilkanaście tysięcy firm rocznie. Agencja rozwija usługi i instrumenty finansowe dla MŚP w ścisłej koordynacji z Grupą Polskiego Funduszu Rozwoju. Wizualnym podkreśleniem tej współpracy jest przyjęcie przez PARP nowego logotypu.

— W Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju przywiązujemy szczególną wagę do rozwoju mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Wiemy, że to właśnie one są kołem zamachowym polskiej gospodarki. Dlatego tworzymy dla nich przyjazny ekosystem biznesowy, m.in. poprzez pakiet 100 zmian dla firm czy Konstytucję biznesu. Co istotne, te przełomowe zmiany zaprojektowaliśmy razem z przedsiębiorcami — podkreśliła Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, podczas konferencji poświęconej utworzeniu centrum.

 

Po wiedzę i kontakty

Szefowa resortu dodała, że nie chodzi tylko o poprawę otoczenia prawnego. — Dlatego rusza Centrum Rozwoju MŚP, które będzie narzędziem wsparcia o praktycznym wymiarze. Jestem przekonana, że będzie ono także platformą dialogu między sektorem publicznym a MŚP. Miejscem, w którym będą wypracowywane pomysły na dalszy wzrost konkurencyjności i innowacyjności naszej gospodarki — zaznaczyła. Misją Centrum Rozwoju MŚP jest „Inspirowanie, informowanie, szkolenie, doradzanie i sieciowanie przedsiębiorców i osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą”. Realizację tych planów ułatwi zastosowanie nowoczesnych narzędzi komunikacji, takich jak wykłady internetowe, szkolenia online, webinaria, szkolenia e-learningowe, czatyz ekspertami. Już dzisiaj z transmisji internetowych seminariów organizowanych przez agencję korzysta kilka tysięcy firm rocznie. — PARP jest kojarzona przede wszystkim z udzielaniem dotacji dla firm z funduszy unijnych. Uruchamiając Centrum Rozwoju MŚP, chcemy zaproponować przedsiębiorcom, w większym niż dotychczas zakresie, usługi o charakterze informacyjnym, szkoleniowym i doradczym. Same pieniądze to za mało, by znacząco poszerzyć liczbę firm wdrażających innowacje, charakteryzujących się wyższą niż przeciętnie dochodowością i efektywnością działania. Chcemy być instytucją, do której przedsiębiorcy przychodzą nie tylko po pieniądze, ale również po informację, wiedzę i pomoc — podkreśla Patrycja Klarecka, prezes PARP.

Innowacje i sukcesja

Centrum zintegruje oferowane już przez Agencję usługi informacyjne, doradcze oraz kojarzenia przedsiębiorców i będzie sukcesywnie wprowadzało nowe. Już dziś w jego ofercie jest np. usługa dla firm polegająca na ocenie ich zdolności do absorbcji innowacji prowadzona za pomocą narzędzi

Innovation Health Check oraz IMP³rove. PARP prowadzi usługi informacyjne, szkoleniowe i mentoringowe z zakresu prawa, międzynarodowych zamówień publicznych, zarządzania, marketingu i finansowania działalności gospodarczej. Wkrótce uruchomiony zostanie również program adresowany do osób zarządzających procesem wdrażania innowacji w MŚP i dużych firmach. Centrum będzie także wspierało też proces sukcesji w firmach rodzinnych oraz oferowało szkolenia w zakresie zarządzania MŚP. Działalność Centrum będzie finansowana z pieniędzy pochodzących z funduszy strukturalnych, grantów unijnych oraz z budżetu państwa. Nina Dobrzyńska, zastępca prezesa PARP, wskazuje na rosnące znaczenie informacji i kontaktów w działalności biznesowej.

Zasoby niematerialne w postaci informacji, wiedzy, know how-czy praw własności przemysłowej stanowią często podstawowy wyznacznik wartości przedsiębiorstwa. Dla wielu przedsięwzięć biznesowych dostęp do kontaktów, zdobycie pierwszego strategicznego zlecenia jest przełomowe. Przykładem jest program ScaleUp, dzięki któremu 270 młodych firm efektywnie rozwija współpracę z 71 dużymi przedsiębiorstwami. Centrum Rozwoju MŚP ma m.in. inicjować taką współpracę i sieciować biznes o różnej skali działalności. Utworzenie Centrum Rozwoju MŚP jest związane z podziałem zadań pomiędzy instytucjami rozwojowymi należącymi do grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (poza PARP należą do niej sam Polski Fundusz Rozwoju, Polska Agencja Inwestycji i Handlu,

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, Bank Gospodarstwa Krajowego oraz Agencja Rozwoju Przemysłu). W ramach grupy PARP jest odpowiedzialna za rozwój przedsiębiorczości w aspekcie finansowym, jak i pozafinansowym. Agencja swoje usługi oraz instrumenty finansowe dla MŚP oferuje w koordynacji z instytucjami Grupy PFR. — Grupa PFR integruje, pod jedną marką, ofertę czołowych polskich instytucji rozwoju. Programy i działania prowadzone są w ramach spójnej strategii i profesjonalnych standardów zarządzania, co przekłada się na ich efektywność — mówi Marcin Piasecki, wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Po wiedzę i kontakty do PARP