Czytasz dzięki

Po złagodzeniu obostrzeń wyhamowała sprzedaż "spożywki" w Wielkiej Brytanii

opublikowano: 21-07-2020, 13:28

W okresie czterech tygodni do 12 lipca, sprzedaż artykułów spożywczych w Wielkiej Brytanii co prawda odnotowała wzrost, jednak w porównaniu z poprzednimi okresami doszło do wyhamowania dynamiki, informuje Reuters.

Jak wynika z danych firmy Kantar, sprzedaż zwiększyła się o 14,6 proc. podczas gdy w poprzednim czterotygodniowym okresie dynamika wyniosła 18,9 proc. Raport podkreśla przy tym, że kupujący ostrożnie powracali do zachowań sprzed wprowadzenia lockdownu.

Od 4 lipca rząd zezwolił na ponowne otwarcie pubów, kawiarni i restauracji w Anglii, dając ludziom alternatywę dla jedzenia w domu.

Kantar podkreśla, że do „normalności” jeszcze daleka droga. Liczba wizyt klientów w supermarketach była nadal o 15 proc. niższa, a średnie wydatki z nimi związane wyniosły 25,05 funta (31,74 USD),  o 35 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2019 r. ponieważ ludzie nadal spożywają więcej posiłków w domu.

Sprzedaż internetowa wzrosła o 92 proc., stanowiąc 13 proc. całej sprzedaży artykułów spożywczych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane