Początek handlu w USA stoi pod znakiem wzrostów

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 24-01-2006, 16:15

Pierwsza faza notowań na amerykańskich giełdach stoi pod znakiem kontynuacji poniedziałkowej zwyżki. Inwestorów ucieszył lekki spadek cen ropy, podniesienie rekomendacji dla walorów Wal-Mart, opublikowany plan naprawczy w DaimlerChrysler oraz dobre wyniki koncernu McDonald’s.

Pierwsza faza notowań na amerykańskich giełdach stoi pod znakiem kontynuacji poniedziałkowej zwyżki. Inwestorów ucieszył lekki spadek cen ropy, podniesienie rekomendacji dla walorów Wal-Mart, opublikowany plan naprawczy w DaimlerChrysler oraz dobre wyniki koncernu McDonald’s.

W średniej Dow Jones słabo spisują się papiery DuPonta, drugiej pod względem wielkości spółki chemicznej w Stanach Zjednoczonych. Przetaczające się na przełomie lata i jesieni po południu USA huragany mocno nadwyrężyły finanse potentata. Spowodowało to spadek zysku o niemal połowę. Co gorsze spółka zasygnalizowała problemy z rentownością również w obecnym kwartale. Kurs walorów spad o blisko 2 proc.

Ponad 1 proc. rośnie cena akcji Wal-Mart, największego na świecie detalisty. Analitycy Goldman Sachs zdecydowali się podnieść do „przeważaj” ocenę inwestycyjną dla tych walorów.

Około 1,5 proc. zwyżkuje kurs potentata restauracyjnego McDonal’s. Wyniki króla fast foodów okazały się zgodne z prognozami analityków. Firma zadeklarowała jednak przeznaczenie 1 mld USD na skup własnych akcji z giełdy i otwarcie w tym roku kolejnych 800 placówek, co kosztować ją będzie 1,8 mld USD.

Wynikami ostatniego kwartału mocno rozczarował również Lucent Technologies. O zaskoczeniu nie może być jednak mowy, gdyż potentat na rynku wyposażenia telekomunikacyjnego już wcześniej ostrzegał przed słabymi rezultatami. W efekcie cena akcji lekko rośnie.

Pozytywnie zaprezentował się natomiast United Technologies. Zysk netto firmy podskoczył w ostatnich trzech miesiącach 2005 r. o 18 proc., i był zgodny z oczekiwaniami rynku. Lepsza okazała się natomiast sprzedaż. To owocuje niemal 3 proc. wzrostem notowań.

Jedną z gwiazd wtorkowej sesji jest koncern DaimlerChrysler. Czwarty na świecie producent samochodów podjął decyzję o redukcji około 20 proc. etatów w administracji. To blisko65 tys. miejsc pracy i oszczędności rzędu 1,5 mld USD.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane