Detalista odzieżowy, koncern Hennes & Mauritz (H&M) nadal cierpi z powodu skutków kryzysu wywołanego ubiegłorocznym wybuchem pandemii koronawirusa. Szwedzka firma zauważa jednak pierwsze symptomy poprawy, informuje Reuters.

W okresie trzech miesięcy do lutego 2021 r. włącznie, pierwszym kwartale roku fiskalnego, przychody ze sprzedaży spadły o 27 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim do 40,1 mld SEK (4,72 mld USD). W walucie lokalnej sprzedaż obniżyła się o 21 proc. Spadek okazał się nieco mniejszy niż zakładali analitycy, których mediana prognoz mówiła o 30 proc. zniżce.
Po poluzowaniu restrykcji wprowadzonych w związku z ostatnią falą infekcji Covid-19 początek marca stał pod znakiem wzrostu przychodów. W lokalnej walucie zwiększyła się ona w okresie 1-13 marca o 10 proc.
Firma podkreśliła, że pod koniec jej pierwszego kwartału aż 1300 z łącznie około 5 tys. sklepów pozostawało czasowo zamkniętych zaś wg stanu na sobotę 13 marca, ta liczba zmniejszyła się do około 900.