Czytasz dzięki

Początek notowań na amerykańskich parkietach cechuje duża nerwowość

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 29-08-2005, 16:16

Zgodnie z oczekiwaniami analityków otwarcie notowań na amerykańskich giełdach stało pod znakiem spadających cen. Zniżkowa tendencja to w głównej mierze pokłosie ataku huraganu Katrina na południowe wybrzeże Stanów Zjednoczonych implikującego kolejne rekordy cenowe na rynku paliwowym.

Zgodnie z oczekiwaniami analityków otwarcie notowań na amerykańskich giełdach stało pod znakiem spadających cen. Zniżkowa tendencja to w głównej mierze pokłosie ataku huraganu Katrina na południowe wybrzeże Stanów Zjednoczonych implikującego kolejne rekordy cenowe na rynku paliwowym. Gracze w dalszym ciągu też dyskontują piątkową informację o spadku nastrojów konsumenckich, co może negatywnie przełożyć się na ich zachowanie, a tym samym, poziom wydatków.

Po początkowym szoku, indeksy podjęły jednak próbę wyjścia nad kreskę, z czym zdecydowanie lepiej radzi sobie Dow Jones.

Jak należało się podziewać, udany dzień mają przede wszystkim posiadacze akcji największych koncernów paliwowych. Zwyżka ceny ropy powyżej poziomu 70 USD za baryłkę i coraz częstsze opinie o szybkim przekroczeniu kolejnej bariery 80 USD wzmacniają po około 1 proc. wycenę papierów Exxon Mobil czy Chevrona.

Po raczej rozczarowującym raporcie o poziomie sprzedaży w sierpniu, tracą niemal 0,5 proc. akcje Wal Mart Stores. Gigant detaliczny zanotował 3,3 proc. wzrost przychodów w sklepach działających od co najmniej roku. Pierwotne założenia mówiły o przedziale w granicach 3-5 proc. Gracze z uwagą śledzą natomiast handel papierami Home Depot, detalisty oferującego głównie artykuły wyposażenia domowego. Spekuluje się, że jego wyniki mogą poprawić się dzięki popytowi generowanemu w regionach dotkniętych skutkami huraganu. Te nadzieje znajdują uzasadnienie w blisko 2-proc. aprecjacji kursu.

O ponad 21 proc. zwyżkują notowania PanAmSat. Spółka wspólnie z Intelsat parafowała w poniedziałek umowę definitywnej fuzji. Intelsat zapłaci za przejęcie dotychczasowego konkurenta około 3,2 mld USD w gotówce po 25 USD za walor. Nowopowstała spółka zarządzać będzie 53 satelitami.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane