Poczta Polska wspiera e-Gazele

Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej
opublikowano: 18-10-2017, 22:00

Komentarz partnera rankingu

Bardzo nas cieszy, że kolejny rok z rzędu jesteśmy partnerem rankingu najlepszych polskich przedsiębiorstw e-commerce. Wiemy, że to szybka i tania dostawa jest coraz ważniejsza przy podejmowaniu decyzji zakupowych przez e-klientów. Zwłaszcza dziś, gdy tradycyjne zakupy są zastępowane internetowymi. Śmiało możemy przyznać, że dotrzymujemy tempa rewolucji technologicznej, aktywnie włączyliśmy się w proces cyfryzacji państwa, dysponując cyfrową platformą Envelo, a e-commerce to jeden z głównych kierunków rozwoju Poczty. Na bieżąco śledzimy potrzeby rynku i dostosowujemy ofertę do oczekiwań naszych klientów. Z badań wynika, że przychody sklepów startujących w rankingu e-Gazel wzrosły w 2016 r. średnio o 71 proc. Kolejnym powodem do dumy jest to, że aż 98 proc. z nich to firmy z całkowicie polskim kapitałem, a funkcjonowanie 4 na 10 opiera się tylko na sprzedaży internetowej. Niestety wciąż niewiele produktów polskich przedsiębiorców trafia do klientów zagranicznych. Zwycięskie e-sklepy eksportują około 14 proc. towarów z kategorii odzież i obuwie, 10 proc. artykułów ogrodniczych i tylko 7 proc. produktów dla dzieci i do wyposażenia domu. 22 września 2017 r. Poczta Polska i China Post Group podpisały porozumienie o współpracy. To ważny sojusz, ponieważ Chiny odpowiadają za dużą część rosnącego po 20 proc. rocznie globalnego handlu e-commerce. Korzyści z pośrednictwa Poczty w handlu z Chinami czerpać będą także polskie przedsiębiorstwa. Kraj z 1,3 mld potencjalnych klientów jest idealnym rynkiem docelowym dla eksportu. Poczta już od dawna planowała wejście na międzynarodowy rynek logistyczny, a obecnie współpraca z zagranicznymi partnerami jest jednym z filarów nowej strategii rozwoju spółki. Mamy też dobrą wiadomość dla naszych klientów, także indywidualnych — od października we wszystkich placówkach Poczty Polskiej można zapłacić kartą lub BLIKIEM przy odbiorze przesyłki za pobraniem. W ciągu miesiąca planujemy wdrożyć płatności kartą u naszych kurierów. Okazuje się, że już teraz największa grupa klientów — aż 28 proc. — wybiera przesyłki pobraniowe. Transakcje bezgotówkowe to większy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską i krótszy czas obsługi klienta. Będzie to szczególnie ważne podczas przedświątecznego szczytu paczkowego, do którego już się przygotowujemy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Poczta Polska wspiera e-Gazele