Pod koniec roku przybędzie centrów handlowych

MAS
opublikowano: 15-11-2011, 00:00

W III kw. 2011 r. oddano do użytku 90 tys. mkw. powierzchni handlowej. To 47 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Łączna powierzchnia wszystkich centrów handlowych w całym kraju po trzech kwartałach tego roku wynosi 8,38 mln mkw. Największym rozbudowanym w III kw. 2011 r. centrum handlowym jest Galeria Echo w Kielcach (70 tys. mkw.), a największym wybudowanym obiektem — Galeria Kaskada w Szczecinie (43 tys. mkw.).

W budowie wciąż są obiekty handlowe o łącznej powierzchni 700 tys. mkw., z czego większość w małych i średnich miastach. Według szacunków Colliers International, ponad 40 proc. tej powierzchni zostanie oddane do użytku jeszcze w tym roku. W całym 2011 r. na rynku przybędzie ponad 550 tys. mkw. powierzchni handlowej. W porównaniu do ubiegłego roku oznacza to wzrost o 15 proc.

Polski rynek wciąż jest postrzegany jako nienasycony zarówno nowoczesną powierzchnią handlową, jak i najlepszymi zagranicznymi markami. We wrześniu zadebiutowały w Polsce dwie amerykańskie firmy. W katowickiej galerii Silesia City Center pierwszy lokal w tej części Europy otworzyła marka Cinnabon oferująca wypieki cynamonowe.

Natomiast w warszawskich Złotych Tarasach zadebiutowała sieć Redberry, specjalizująca się w mrożonych deserach na bazie jogurtu. Duże międzynarodowe sieci obecne w największych polskich miastach szukają nowych możliwości inwestycyjnych również w mniejszych ośrodkach. To możliwe dzięki zwiększonej aktywności deweloperów w tych regionach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu