Podaruj ludziom czas dla rodziny

DCZ
opublikowano: 05-05-2014, 00:00

Czy spędzamy z bliskimi wystarczająco dużo czasu? Czy rozmawiamy o tym, co nas boli i co lubimy? Czy znamy się nawzajem?

Dwie godziny dla rodziny to coroczna akcja Fundacji Humanites — Sztuka Wychowania, która jest częścią Międzynarodowego Dnia Rodziny obchodzonego 15 maja. Fundacja zachęca firmy i instytucje do podarowania pracownikom tego dnia dwóch godzin, aby spędzili je ze swoimi rodzinami. W tym roku akcja odbywa się pod hasłem „Co pokolenie, to marzenie”.

— Zapraszamy do rozmów o marzeniach — zarówno tych spełnionych, jak i niespełnionych, często bardzo skrytych. Akcja ma na celu poznanie korzeniwłasnej rodziny i przez to swojej tożsamości. Relacje i więzi buduje się bowiem poprzez bycie ze sobą — mówi Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites. W tym roku udział w „Dwóch godzinach dla rodziny” zapowiedziały: Citi Handlowy, Enel-Med, GFK Polonia, JVC, K2, Orange, Pentacomp, PwC, Tchibo, Wirtualna Polska, Ernst & Young i wiele instytucji społecznych i publicznych. Nadrzędnym celem akcji jest zwrócenie uwagi na konieczność dbania o relacje rodzinne, wspieranie budowania tożsamości młodego pokolenia poprzez ciekawość siebie i dobrą rozmowę. Jak pokazują analizy Centrum Badań Opinii Społecznej, 70 proc. Polaków deklaruje, że spędza z rodziną wolny czas, ale mimo to mało o sobie wiedzą. Według badań socjolog prof. Barbary Fatygi z Uniwersytetu Warszawskiego tylko około 20 proc. dorosłych zajmujących się wychowaniem dzieci i młodzieży zna ich potrzeby i ulubione formy spędzania wolnego czasu.

— Rodzinne więzi powinny być bardzo troskliwie pogłębiane i pielęgnowane. Bez naszego naprawdę dużego zaangażowania ograniczą się tylko do logistycznej wymiany informacji. Warto pamiętać, że relacje rodzinne nieustannie nas kształtują i są podstawą budowy tożsamości młodego pokolenia — podkreśla Zofia Dzik. Dodaje, że zainteresowanie zaproponowaną przez fundację formą obchodów Dnia Rodziny dowodzi, iż pracodawcy coraz częściej dostrzegają potrzebę zapewnienia pracownikom równowagi między życiem zawodowym i prywatnym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu