Podczas Covid-19 większość Amerykanów się wzbogaciła, zwłaszcza bogaci

  • PAP
opublikowano: 27-06-2021, 17:07

Podczas pandemii koronawirusa w 2020 r. amerykańskie rodziny wzbogaciły się o 13,5 biliona dolarów i jest to największy wzrost od ostatnich trzech dekad, donosi w niedzielę WSJ.

fot. Andy Dean Photography

Wielu Amerykanów w czasie koronakryzysu spłacało zadłużenie na kartach kredytowych, więcej oszczędzało i refinansowało tańsze kredyty hipoteczne. Dzięki temu zamiast liczyć straty, pomnożyli kapitał, w przeciwieństwie do kryzysu z 2008 roku, kiedy amerykańskie gospodarstwa straciły niemal 8 bilionów dolarów.

Pod pewnymi względami wyjątkowość recesji wywołanej przez Covid-19 i ożywienia gospodarczego nie powinna zaskakiwać. Zakres pandemii był bezprecedensowy w erze nowożytnej. Ale i bezprecedensowa była pomoc rządu. Stany Zjednoczone pożyczały i wydawały biliony dolarów, aby uchronić gospodarkę przed dalszym pogrążaniem się w kryzysie, przypomina WSJ.

Działania te przyczyniły się do ożywienia gospodarczego i niespodziewanej hossy na giełdzie, bo niskie stopy procentowe skłoniły inwestorów do kupowania akcji.

Również w pierwszym kwartale 2021 r. wzrósł majątek amerykańskich gospodarstw domowych. Według danych Rezerwy Federalnej w czerwcu 2021 roku, wartość netto gospodarstw domowych i organizacji non-profit wzrosła w tym czasie do 136,9 bln dolarów, co stanowi wzrost o 3,8% w porównaniu z końcem 2020 roku. Ale te zyski nie były rozdzielone równo, zauważa Agencja Reutera.

Najbogatszy 1% Amerykanów kontrolował w pierwszym kwartale 2021 r. około 41,52 bilionów dolarów, natomiast najuboższe 50% Amerykanów jedynie około 2,62 biliona dolarów, czyli 16 razy mniej niż niewielka grupa bogaczy.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane