Podróżujący koleją częściej się skarżą

DI
opublikowano: 07-08-2018, 22:00

W pierwszym półroczu 2018 r. pasażerowie skarżyli się na kolej 612 razy — informuje Urząd Transportu Kolejowego (UTK). W 2017 r. w tym samym okresie wpłynęło 581 skarg.

Pasażerowie skarżyli się głównie na konduktorów i pracowników kas biletowych (niewłaściwa obsługa), niekomfortowe warunki przejazdu, m.in. ogrzewanie i klimatyzację, oraz na rozkłady jazdy, opóźnienia i niesatysfakcjonujące rozpatrywanie skarg przez przewoźników.

Zdaniem Ignacego Góry, prezesa UTK, większa liczba skarg nie świadczy o tym, że stan pociągów jest gorszy, lecz o tym, że pasażerowie coraz chętniej korzystają z przysługujących im praw. Chodzi m.in. o odszkodowania z tytułu opóźnień. W pierwszej połowie 2018 r. UTK przeprowadził 204 kontrole pociągów pasażerskich. Jak podkreśla, wskaźnik nieprawidłowości stale spada, a ostatnio wyniósł 0,8, co oznacza, że na 10 kontroli stwierdzono 8 nieprawidłowości.

50 proc. Taką część kosztu biletu może odzyskać pasażer za opóźnienie pociągu o ponad dwie godziny.

16 Tyle decyzji o wyłączeniu pociągów z eksploatacji wydał od początku roku UTK.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Podróżujący koleją częściej się skarżą