Point Group snuje mocarstwowe plany

Katarzyna Jaźwińska
12-06-2006, 00:00

Arksteel zmieni nazwę na Point Group. Pomyśli o emisji, uruchomieniu dwóch tytułów prasowych i konsolidacji agencji reklamowych.

Arksteel, czyli dawny Pekpol, który miał być wehikułem inwestycyjnym dla ukraińskiego Donbasu, przekształci się w firmę marketingowo-mediową. Przyjmie nazwę Platforma Mediowa Point Group (PMPG) od już istniejącej firmy. Prezesem Arksteelu został właśnie Michał M. Lisiecki, szef i założyciel PMPG.

Emisja tak, wezwanie nie

Grupę na parkiet wprowadzi IFA Investment, który z końcem maja kupił 9,66 proc. akcji Arksteelu. W jaki sposób zwiększy udział — tego jeszcze nie wiadomo. Jarosław Obara, prezes IFA Investment, twierdzi, że raczej nie należy spodziewać się wezwania. PMPG pomyśli natomiast o nowej emisji, bo ma w planie kilka nowych projektów.

— Prowadzimy trzy rodzaje działalności: wydawniczą, internetową i marketingową, w tym marketing mobilny, dynamicznie rozwijający się kanał promocji. Najpierw chcemy zbudować strukturę holdingową, później zastanowimy się nad nową emisją — mówi Michał M. Lisiecki.

Jej wielkość zależy od skali projektów inwestycyjnych, które uda się zrealizować.

— Niezależnie od emisji, przygotowujemy się do rozwijania działalności wydawniczej. 34 proc. budżetów firm przeznaczanych na media trafia właśnie do wydawnictw prasowych. Ten rynek ma duże perspektywy. Przygotowujemy się do wprowadzenia na rynek dwóch tytułów — dodaje Michał M. Lisiecki.

PMPG rozważa wprowadzenie na rynek w tym roku tygodnika telewizyjnego. Drugi tytuł planuje zacząć wydawać w przyszłym roku.

— Myślimy o dzienniku polityczno-społeczno-gospodarczym, ale raczej nie będzie to typowy dziennik ogólnopolski — twierdzi prezes.

Szczegółów nie ujawnia.

Konsolidacja wydawnictw

PMPG chce też konsolidować małe polskie wydawnictwa mające w portfolio jeden lub dwa kolorowe magazyny. Obecnie najbardziej znane periodyki z portfolio spółki to „Machina”, magazyn studencki „Dlaczego” i „Warsaw Point”. Firma prowadzi też skierowany do studentów i absolwentów portal internetowy Korba.pl.

Silną stroną grupy jest działalność marketingowa. Za pośrednictwem BTL Point Group i adMobile świadczy usługi marketingu mobilnego. Pracuje dla takich firm, jak Unilever, Browary Żywiec, Pepsi, Tchibo czy Polska Telefonia Cyfrowa.

Michał M. Lisiecki zapewnia, że każdy segment działalności grupy jest dochodowy. Jej obroty w ubiegłym roku sięgnęły 18 mln zł, a rentowność netto — 10 proc.

Okiem eksperta

Nieco na wyrost

To ambitne plany. Wprowadzenie tygodnika telewizyjnego to wejście na bardzo konkurencyjny rynek. Jeśli chodzi o dziennik polityczno-gospodarczy — gołym okiem widać, że na tym rynku konkurencja jest bardzo duża i wejście z kolejną gazetą wymaga ogromnych nakładów. Nie wydaje się, że spółka potrafi te środki zdobyć — wartość emisji musiałaby być wyższa niż wartość samej firmy. Konsolidacja również nie wydaje się rzeczą realistyczną. Trudno przeprowadzić akwizycję, która miałaby sens ekonomiczny, bo firma mogłaby sobie pozwolić jedynie na kupno małych, niekonkurencyjnych spółek.

Dorota Puchlew

analityk Bankowego Domu Maklerskiego PKO BP

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Jaźwińska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Point Group snuje mocarstwowe plany