Pojawił się chętny na Remy Automotive

MAG
opublikowano: 06-01-2009, 00:00

Nowy inwestor może uratować świdnicki zakład. To firma z USA z branży samochodowej. Na otwieranie szampana jest jednak za wcześnie.

Nowy inwestor może uratować świdnicki zakład. To firma z USA z branży samochodowej. Na otwieranie szampana jest jednak za wcześnie.

Pod koniec ubiegłego roku Remy Automotive, amerykański producent alternatorów i rozruszników, zapowiedział, że zamknie zakład w Świdnicy. Powód — spadek zamówień. Głównym kontrahentem był borykający się z kłopotami General Motors. Być może jednak uda się uniknąć czarnego scenariusza, bo w sprawę zaangażował się rząd (dodajmy, że Świdnica jest rodzinnym miastem Zbigniewa Chlebowskiego, szefa Klubu Parlamentar-nego PO).

— Już jest nowy inwestor, który przejmie zakład — ujawnia Rafał Baniak, wiceminister gospodarki.

Na razie negocjacje są w toku. Chodzi o amerykańską firmę, która już jest obecna w Polsce. Wiadomo, że jest to producent części samochodowych.

— Doceniamy wysiłki ministerstwa i liczymy na pomoc. Widzę jednak kilka problemów. Remy Automotive musi porozumieć się z inwestorem co do ceny. Poza tym nowa firma pewnie zechce wejść do specjalnej strefy ekonomicznej. Może to być trudne, ponieważ zaostrzono kryteria włączania do stref gruntów prywatnych — komentuje Ryszard Wawryniewicz, wicestarosta świdnicki.

Z informacji "PB" wynika, że już w ubiegłym roku Remy Automotive miał chętnego na świdnicki zakład. Nowego inwestora odstraszyła jednak zaporowa cena, którą zażyczyła sobie firma Remy. Pocieszające jest, że kryteria włączania gruntów prywatnych mogą zostać złagodzone — tak przynajmniej zapowiada wiceminister Rafał Baniak. Na razie Remy Automotive wciąż jeszcze działa i nie będzie postawiony w stan upadłości.

— Do końca pierwsze- go kwartału firma zwolni 230 osób z 360 zatrudnionych. Zostawi sobie we Wrocławiu centrum badawczo-rozwojowe, w którym pracuje kilkudziesięciu inżynierów — mówi Ryszard Wawryniewicz.

Zakład istnieje ponad 60 lat. W 2000 r. w ramach prywatyzacji stał się częścią Delco Remy International.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Pojawił się chętny na Remy Automotive