Pokolenia mają inny styl kupowania

Karolina Zawadka
opublikowano: 26-07-2016, 22:00

Konsumenci poszukują produktów w internecie, jednak połowa z nich, kupując, stawia na tradycyjne sklepy.

Badanie Salesforce „2016 Connected Consumer Goods Report” ukazało różnice pokoleniowe w sposobach nabywania dóbr konsumenckich. 63 proc. pokolenia baby boomers (55+) preferuje zakupy tradycyjne wobec 40 proc. milenialsów (18-34), którzy wolą zakupy online. Większość respondentów uważa, że najniższe ceny znajdą w sklepach internetowych (55 proc.), jednak sklepy tradycyjne chwalą sobie za obsługę (53 proc.). Potwierdzeniem tego jest fakt, że jeśli cena nie jest decydującymkryterium zakupu, to klienci wolą kupować w sklepie tradycyjnym (53 proc.). Co ciekawe, milenialsi w zamian za uzyskanie wyższego poziomu usługi czy zniżki gotowi są udostępnić osobiste informacje (41 proc.). 69 proc. konsumentów wyszukuje informacje o produktach w sieci. Przed zamówieniem produktu przeglądają strony sklepów (55 proc.) i serwisy danej marki (52 proc.). Jednak nadal połowa badanych preferuje poszukiwania w sklepach tradycyjnych: milenialsi (51 proc.), pokolenie X (52 proc.), baby boomers (57 proc.). Nie jest niespodzianką, że najmłodsi konsumenci w wieku 18-34, wyszukując informacji o produktach, pięć razy częściej korzystają z mediów społecznościowych (25 proc.) w porównaniu z osobami 55+ (5 proc.). Dlatego ważne, by działania marketingowe dostosowywać do różnic między pokoleniami. Większość klientów reaguje negatywnie na reklamę kontekstową ukazującą się podczas wyszukiwania produktu, ponieważ uznaje to za naruszenie prywatności. Młodsze pokolenie często ufa opinii innych i korzysta z programów lojalnościowych. Robią to głównie dla najlepszych cen (74 proc.), lepszej obsługi (27 proc.) oraz zapewnienia sobie bliskich relacji z marką (14 proc.). Co ciekawe, dla 11 proc. młodych klientów przynależność do takich programów jest symbolem wyższego statusu społecznego. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Zawadka

Polecane