Pokolenie Y: słabe związki z polityką i religią

DI, PAP
opublikowano: 08-03-2014, 15:22

Pokolenie Y, a więc osoby w wieku 18-33 lat, to najbardziej różnorodne pod względem rasowym pokolenie Amerykanów. Odróżnia się słabymi związkami z polityką i religią; z dala trzyma się też od instytucji małżeństwa - wynika z raportu Pew Reserarch Center.

Z opublikowanego w piątek raportu amerykańskiego ośrodka badań opinii społecznych Pew Reserarch Center wynika, że Pokolenie Y (ang. Millennials) nie tylko drastycznie różni się od reszty społeczeństwa, ale też od starszych Amerykanów, gdy byli oni w wieku obecnych 18-33-latków.

50 proc. przedstawicieli Pokolenia Y postrzega się jako osoby niezależne polityczne, a 30 proc. twierdzi, że nie jest związana z żadną religią - wynika z badania. Od kiedy Pew przeprowadza podobne badania nigdy ten odsetek nie był tak wysoki. Jednocześnie osoby należące do Pokolenia Y częściej głosują na Partię Demokratyczną i mają znacznie bardziej liberalne poglądy w wielu kwestiach politycznych i społecznych, takich jak małżeństwa tej samej płci czy legalizacja marihuany.

Członkowie amerykańskiego Pokolenia Y z dala trzymają się też od instytucji małżeństwa. Tylko 26 proc. obecnych 18-33-latków żyje w związku małżeńskim. Dla porównania, gdy w tym wieku byli członkowie Pokolenia X (urodzeni między 1961 a 1981 rokiem) ten odsetek wynosił 36 proc. i aż 48 proc. w przypadku powojennego pokolenia "Baby boomers".

Autorzy raportu zauważają, że zjawisko osłabiania więzi z organizacjami politycznymi i religijnymi trwa od około dekady i dotyczy wszystkich dorosłych Amerykanów, niezależnie od wieku. Ale Pokolenie Y zdecydowanie tu przewodzi. Amerykanie z tego pokolenia są też na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o używanie narzędzi ery cyfrowej - internetu, technologii mobilnych i mediów społecznościowych - do budowania więzi.

"Nic dziwnego, że są tak zapalonymi użytkownikami nowych technologii. To pierwsze pokolenie Amerykanów, które nie musiało się do nich dostosowywać" - głosi raport. Aż 81 proc. członków Pokolenia Y ma profil na Facebooku. Średnia liczba przyjaciół to 250, czyli znacznie więcej niż w przypadku starszych pokoleń.

Z raportu Pew wynika, że obecni 18-33-latkowie są najbardziej zróżnicowanym rasowo pokoleniem w historii USA, co wynika w znacznym stopniu z dużej fali imigracji z Ameryki Łacińskiej i Azji, którą odnotowano w ostatnim półwieczu. Dzieci tych imigrantów wkraczają teraz w dorosłość. W sumie 43 proc. osób składających się na Pokolenie Y to osoby o innym niż biały kolorze skóry.

Charakteryzuje go też większy optymizm. Aż 49 proc. przedstawicieli tego pokolenia twierdzi, że Stany Zjednoczone najlepsze mają jeszcze przed sobą. To może dziwić, zauważają autorzy raportu, zwłaszcza, że to pierwsze pokolenie młodych Amerykanów o wysokim poziomie zadłużenia (kredyty studenckie) oraz wyższą stopą bezrobocia i niższymi dochodami w porównaniu do dwóch wcześniej urodzonych pokoleń. Przyczyniła się do tego m.in. recesja gospodarcza w latach 2007-2009, a także efekty globalizacji i szybkich zmian na amerykańskim rynku pracy.

Badanie przeprowadzono na grupie prawie 2 tys. Amerykanów między 14 a 23 lutego.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane