Polacy chcą dawać certyfikaty w Chinach

Mayer Bartłomiej
08-03-2018, 22:00

Chiński magnes przyciągnął PIMOT — instytut chce badać produkty motoryzacyjne w Państwie Środka.

 

Wielu chińskich producentów chce zaistnieć w Europie. Problem w tym, że nie mają wystarczającej znajomości obowiązujących norm, np. dotyczących standardów jakości. Dlatego Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT), przy wsparciu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH), zaczął starania o akredytacje na wykonywanie m.in. certyfikacji IATF w Chinach. Jeśli to się powiedzie, instytut będzie mógł badać produkty z tamtejszych fabryk motoryzacyjnych, jeszcze zanim zostaną wysłane do Europy.

— Spełniamy wszelkie uwarunkowania do świadczenia tego rodzaju usług. Powinniśmy iść w tym kierunku, jeśli polska branża motoryzacyjna chce dążyć do promocji i rozpoznawalności rodzimych marek produktów i usług — deklaruje Karol Zielonka, p.o. dyrektora PIMOT.

— W ramach przygotowań do świadczenia usług w Chinach PIMOT chce nawiązać współpracę z jedną z niemieckich jednostek certyfikujących — dodaje Bartosz Mielecki, dyrektor zarządzający w Polskiej Grupie Motoryzacyjnej (PGM). PIMOT od ponad roku współpracuje z tym stowarzyszeniemkrajowych firm motoryzacyjnych. Przedstawiciele obu organizacji właśnie odwiedzili swoich potencjalnych partnerów w Niemczech. Według Tomasza Pisuli, prezesa PAIH, możliwości współpracy motoryzacyjnej między Polską a Chinami ostatnio bardzo się poszerzyły.

— Nowością jest duże zainteresowanie chińskich firm inwestowaniem w naszym kraju. Obecnie w PAIH pracujemy nad sześcioma projektami inwestycyjnymi z obszaru automotive z Państwa Środka, część z nich dotyczy elektromoblilności — mówi Tomasz Pisula.

Informuje, że polscy producenci z segmentu motoryzacyjnego próbują dostarczać swoje towary na chiński rynek. PAIH jest gotowa wesprzeć PGM w wejściu do Państwa Środka. Może pomóc m.in. w procesie rejestracji przedstawicielstwa, business inteligence oraz działaniach promocyjnych. W grudniu tego roku planuje zaprezentować polską motoryzację na największej azjatyckiej imprezie sektora, czyli targach Automechanika w Szanghaju. PIMOT stara się o możliwość certyfikacji także w Europie. Choć obecnie jest w Polsce ponad 500 firm, które posiadają certyfikat IATF 16949 lub ISO TS 16949, nie ma żadnej krajowej jednostki, która ich udziela.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mayer Bartłomiej

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Polacy chcą dawać certyfikaty w Chinach