Polacy czekają na poświąteczne wyprzedaże

Justyna Smolińska
opublikowano: 25-12-2017, 10:40

Święta, święta i po świętach. Już niedługo wystartują poświąteczne przeceny i wyprzedaże towarów, a Polacy tłumnie wyruszą by upolować produkty w okazyjnych cenach.

Według raportu KPMG zdecydowanie upodobaliśmy sobie wyprzedaże sezonowe. Co trzeci badany zamierza wydać minimum 300 zł w trakcie tych poświątecznych i noworocznych obniżek cen. A prawie połowa konsumentów zwleka z decyzją zakupową właśnie do czasu startu promocji lub wyprzedaży.

Zdecydowana większość Polaków, bo aż 88 proc. najchętniej korzysta z tradycyjnych i od dawna funkcjonujących wyprzedaży sezonowych. Zainteresowaniem połowy z nas cieszą się całoroczne promocje, które dotyczą wybranego asortymentu. A coraz większą popularność zyskują także jednodniowe akcje promocyjne, jak Czarny Piątek lub Cyfrowy Poniedziałek, które stosunkowo niedawno zaczęły wprowadzać sklepy działające w Polsce.

Blisko połowa kupujących, którzy wzięli udział w badaniu KPMG przyznało, że wstrzymuje się z decyzjami zakupowymi do momentu rozpoczęcia wyprzedaży lub promocji. 38% badanych odpowiedziało, że zakupów promocyjnych dokonuje spontanicznie. Rozsądniejsi w zakupach są jednak mężczyźni, którzy wstrzymują się z realizacją zakupów (54 proc. wskazań). Na przeceny chętniej czekają również osoby młode, poniżej 35. roku życia (52 proc. wskazań).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Justyna Smolińska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Polacy czekają na poświąteczne wyprzedaże