Polacy kupili w 2020 roku mniej nowych aut klasy premium

  • PAP
opublikowano: 08-01-2021, 20:56

W grudniu 2020 r. Polacy kupili i zarejestrowali 8 704 nowe auta klasy premium, o 28,8 proc. więcej w zestawieniu z listopadem i o 5,69 proc. mniej rdr - podał Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Łączenie w ub.r. Polacy nabyli ponad 75 tys. aut premium, o 4,63 proc. mniej niż w 2019.

Ostatnim miesiącu 2020 r. Polacy kupili i zarejestrowali 8 704 nowe samochody klasy premium, o 28,8 proc. więcej w zestawieniu z listopadem ub.r. oraz o 5,69 proc. mniej niż w grudniu roku 2019.

W całym 2020 roku krajowe wydziały komunikacji zapisały w swoich bazach danych 75 290 samochodów z wyższej półki, o 4,63 proc. (3 653 egz.) mniej w zestawieniu z poprzednim rokiem - czytamy.

Z raportu wynika, że grudniowe wyniki rejestracji są na plusie w stosunku do listopada o 28,8 proc.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

Według analityków Samaru, podobnie jak w przypadku całego rynku samochodów osobowych w Polsce, spadek grudniowych rejestracji, liczonych rok do roku, to w dużej mierze efekt wysokiej bazy, czyli rezultatu osiągniętego w grudniu 2019 roku, kiedy to zanotowano nie tylko najlepszy grudniowy, ale w ogóle najlepszy miesięczny wynik rejestracji w historii tej klasy samochodów w naszym kraju.

Z drugiej strony, segment aut premium nadal odczuwa wpływ pandemii koronawirusa. Przełom roku to też okres tradycyjnych wyprzedaży, ale wysoki rezultat grudnia 2020 roku jest również pochodną wejścia w życie z początkiem 2021 roku nowej normy Euro 6d ISC FCM, zobowiązującej producentów do wyposażania pojazdów w urządzenia monitorujące zużycie paliwa lub energii elektrycznej. Auta, które nie są w nie wyposażone, nie mogą być już co do zasady rejestrowane. Grudzień był zatem ostatnim miesiącem na sprzedaż aut niesprzedawalnych w 2021 roku (poza tzw. końcową partią produkcji) - wskazali w raporcie.

Samar podał, że na koniec grudnia ub.r. liderem polskiego rynku samochodów premium był Mercedes. Wiceliderem zestawienia było BMW, podium zamknęła marka Audi. W czołowej czwórce, do której należało w ubiegłym roku 85,6 proc. rynku premium, znalazło się jeszcze Volvo.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane