Polacy kupują mniej drukarek

MARCIN KLESSA
12-10-2011, 00:00

KOMENTARZ

W Europie Środkowo-Wschodniej w pierwszej połowie tego roku minimalnie wzrosła sprzedaż urządzeń drukujących. Niestety, w Polsce odnotowaliśmy spadek — o 1 proc. pod względem wielkości i o około 3 proc., jeśli chodzi o wartość. Gorsze wyniki dotyczą głównie sektora technologii atramentowych, który zmalał o 10 proc. pod względem wielkości i wartości. Wzrósł natomiast krajowy rynek drukarek laserowych.

Niektórzy producenci z segmentu wolnych (prędkość druku do 20 stron na minutę) czarno-białych urządzeń oferowali drukarki jako dodatek do komputerów przenośnych w atrakcyjnej cenie, co wpłynęło na rozwój segmentu. Z kolei sprzedaż urządzeń czarno-białych średniej prędkości (21-30, 31-44 strony na minutę) rosła dzięki sektorowi publicznemu.

Zmalał jednak popyt na najbardziej zaawansowany i najdroższy sprzęt klasy mono przeznaczony dla korporacji. Wzrosła za to wartość segmentu kolorowych laserówek — głównie dzięki urządzeniom gwarantującym szybkie wydruki, a więc oferowanych głównie drukarniom i firmom graficznym. Liczba zamówień urządzeń laserowych z sektora administracji publicznej jest jednak wciąż mniejsza niż w przed kryzysem.

MARCIN KLESSA

analityk z działu druku i przetwarzania obrazu IDC Polska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MARCIN KLESSA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Polacy kupują mniej drukarek