Czytasz dzięki

Polacy mają słodki ząbek

AR
opublikowano: 27-09-2019, 13:24

Tylko 3 proc. Polaków nie jada w ogóle słodyczy, a ponad połowa sięga po nie albo codziennie albo kilka razy w tygodniu.

Turecka spółka ETi, która w marcu 2018 r. weszła na polski rynek  (producent batonów Wanted i wafelków Dare), przeprowadziła na Polakach ankietę dotyczącą słodyczy - to dobra wiadomość dla rynku i zła dla dietetyków. Badania na próbie ponad 1 tys. dorosłych osób zrealizowała na jej zlecenie firma SWResearch. Okazuje się, że 23 proc., czyli niemal co czwarty Polak, jada słodkie przekąski codziennie. Kolejne 41 proc. sięga natomiast po słodycze kilka razy w tygodniu.  

Zobacz więcej

Fot. Pixaby CC0

- Z badania wynika, że słodkie przekąski kojarzą im się z przyjemnością  - obok relaksu w ciągu dnia, spotkań z przyjaciółmi czy przerwami na kawę - komentuje Magdalena Słomczewska-Klimiuk, menager w ETi w Polsce. 

Raz na tydzień lub kilka razy w miesiącu coś słodkiego na ząb wrzuca 27 proc. osób. Pozostaje już niewielka grupa, która jada słodycze sporadycznie lub w ogóle. Nigdy się to nie zdarza tylko u 3 proc. Polaków.

Jednocześnie aż 37 proc. Polaków jest impulsywnymi łasuchami - sięgają po  zawsze, kiedy tylko mają na to ochotę. Batoniki, ciasteczka, cukierki, wafelki, dropsy i lizaki to też metoda na pocieszenie się i poprawę humoru - robi tak 13 proc. Polaków. Jako deser o obiedzie traktuje je tylko 11 proc. z nas, a 9 proc. ulega słodkiej presji rodziny i znajomych podczas spotkań, pozwalając sobie na kosztowanie słodyczy w ich towarzystwie. 

Z rządowego raportu, opublikowanego w lutym tego roku, wynika, że przeciętny Polak spożywa rocznie aż o 12 kg więcej cukru przetworzonego zawartego w słodkich przekąskach i gotowych potrawach niż 10 lat temu. Spożycie cukru w Polsce rośnie bardzo szybko. W 2008 r. było to ok. 38,4 kg cukru na Polaka rocznie, a w 2017 r. – już 44,5 kg.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy