Polacy na luksusy wydadzą 27 mld zł

Eugeniusz Twaróg
opublikowano: 13-05-2010, 00:00

Eksperci KPMG przewidują, że czeka nas inwazja marek z najwyższej półki.

Liczba bogatych i zamożnych osób w naszym kraju sięga już 590 tysięcy

Eksperci KPMG przewidują, że czeka nas inwazja marek z najwyższej półki.

Choć gołym okiem widać, że średni poziom życia w Polsce jest jeszcze daleki od tego w krajach Europy Zachodniej, to nie brak też przykładów, które świadczą o szybkim bogaceniu się Polaków. Według ekspertów firmy doradczej KPMG, w ciągu ostatnich 10 lat liczba bogatych i zamożnych Polaków — czyli zarabiających powyżej 7,1 tys. zł brutto miesięcznie — wzrosła ponad dwukrotnie i w tym roku powinna się zbliżyć do 590 tys. Poza osobami bogatymi i zamożnymi, w opublikowanym wczoraj raporcie KPMG na temat rynku dóbr luksusowych w Polsce, wyróżniona została także licząca blisko 2 mln grupa osób "aspirujących", których miesięczne zarobki mieszczą się w przedziale 3,7-7,1 tys. zł brutto. Osoby z tej grupy deklarują, że przeznaczają 9 proc. swoich dochodów na zakup dóbr luksusowych, podczas gdy zamożni 15 proc., a bogaci 18 proc.

Na tym się jednak nie skończy. Z raportu KPMG wynika, że rynek dóbr luksusowych w Polsce ma przed sobą doskonałe perspektywy rozwoju.

"Wydatki Polaków na dobra luksusowe mogą sięgnąć w tym roku 27 mld zł, a w ciągu najbliższych 2-3 lat możliwy jest ich wzrost nawet o połowę. Polacy bogacą się w szybkim tempie, dobrze znają najważniejsze marki towarów luksusowych i są skłonni przeznaczać na ich zakup dużą część swoich dochodów" — czytamy we wnioskach z raportu.

Skąd to wszystko wiadomo? KPMG oparła szacunki m.in. na danych Ministerstwa Finansów, wywiadach z osobami o wysokich dochodach oraz przedstawicielami firm oferujących dobra luksusowe.

Wyniki raportu sugerują, że w najbliższym czasie do Polski powinno wejść wiele nieobecnych dotąd na polskim rynku marek luksusowych.

— Na naszym rynku dostępna jest obecnie nieco ponad połowa z 200 największych marek luksusowych na świecie. Można więc spodziewać się w niedalekiej przyszłości wejścia kolejnych — mówi Andrzej Marczak z KPMG.

Z raportu wynika, że ranking najdroższych marek luksusowych na świecie otwierają: Louis Vuitton, Gucci, Chanel, Rolex, Hermes, Tiffany Co, Cartier, Prada oraz Giorgio Armani. Połowa z nich nie ma jeszcze w Polsce sklepów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy