Polacy ruszyli na Zakopiankę

KAP
opublikowano: 29-03-2007, 00:00

Drogowa dyrekcja otworzyła oferty na trasę Kraków — Myślenice. Ceny tradycyjnie przekraczają kosztorysy.

Drogowa dyrekcja otworzyła oferty na trasę Kraków — Myślenice. Ceny tradycyjnie przekraczają kosztorysy.

Odcinek Kraków — Myślenice na Zakopiance czeka na modernizację. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zna już oferty wykonawców. Tradycyjnie są wyższe od kosztorysu, więc jakie będą losy przetargu — trudno przewidzieć.

Warto jednak podkreślić, że jest to pierwszy przetarg, w którym najniższą ofertę przed- stawiło polskie konsorcjum Poldim z Tarnowa i Mosty Łódź. Dyrekcja stara się bowiem, licząc na niższe ceny, tak określać specyfikację, by w przetargach brało udział jak najwięcej polskich firm. W tym przypadku co prawda polskie konsorcjum jest najtańsze, ale jego oferta i tak przekracza kosztorys określony przez dyrekcję — 216 mln zł. Poldim i Mosty Łódź wyceniły bowiem swoją ofertę na 231,7 mln zł.

W poprzednim roku dyrekcja szacowała kosztorys na 146 mln zł, a oferty były nawet o 130 mln zł wyższe, więc przetarg skasowano.

W rządowym rozporządzeniu — zarówno z 2006, jak i z 2007 r. — napisano natomiast, że wartość kosztorysowa robót na trasie Kraków — Myślenice wynosi… 171 mln zł. Ile więc ma kosztować inwestycja?

— Wartości kosztorysowe są brane z sufitu. Później okazuje się, że trzeba nowelizować rozporządzenie, by wypłacić pieniądze wykonawcom. Należy od razu w kosztorysie uwzględnić rezerwę cenową — uważa Wojciech Malusi, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

Resort finansów niełatwo bowiem przekonać do zmian w rozporządzeniu, a wówczas wykonawcy, tak jak w ubiegłym roku, długo będą czekać na zapłatę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu