Polacy są najlepsi na świecie w grach

SACH
opublikowano: 15-07-2011, 00:00

Jeszcze nie skończyli studiów, a w nowych technologiach już są najlepsi na świecie. I już chcą ich najwięksi.

Jeszcze nie skończyli studiów, a w nowych technologiach już są najlepsi na świecie. I już chcą ich najwięksi.

Zespół Cellardoor składający się z czterech studentów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza (UAM) w Poznaniu nie miał sobie równych w kategorii projektowania gier internetowych w światowym finale prestiżowego konkursu Imagine Cup. To organizowane przez Microsoft największe tego typu przedsięwzięcie dla studentów, które ma rangę mistrzostw świata, jeśli chodzi o nowe technologie. W tym roku najlepsi odebrali nagrody w Nowym Jorku.

Polska grupa, w skład której wchodzi Aleksandra Łukasiak, Oskar Szulc, Rafał Szekalski i Krzysztof Żarczyński, zwyciężyła dzięki grze dla dzieci "The Book of Elm" ("Księga Elma"). Gracz wciela się w niej w postać Elma, który ma naprawiać popełnione przez innych błędy dotyczące ochrony środowiska. Przygotowana w formie interaktywnej powieści gra uczy dzieci, że każdy może wspierać ekologię przez codzienne, proste czynności, takie jak np. oszczędzanie energii elektrycznej i wody. Projekt wspiera też koncepcję 3R: reduce (zmniejszaj zużycie), reuse (używaj powtórnie) i recycle (przetwarzaj). Gra pokazuje nowe spojrzenie na świat książek i zachęca do czytania. Edukacyjne aspekty zapewniły polskiej grupie pierwsze miejsce, tuż przed zespołami ze Słowacji i Filipin.

Poznańscy studenci nie muszą martwić się o przyszłość. Sukces odbił się szerokim echem w kraju. Chcą z nimi współpracować najwięksi producenci gier.

— To młodzi i bardzo zdolni ludzie z nieszablonowymi pomysłami, którzy mają potencjał na wiele kolejnych ciekawych projektów. Mogliby współtworzyć je razem z nami. Jesteśmy zainteresowani współpracą — mówi Adam Kiciński, prezes Optimusa i jeden z twórców sukcesu popularnej na całym świecie gry "Wiedźmin".

To niejedyny sukces Polaków w tegorocznym Imagine Cup. W kategorii "Interoperacyjność" trzecie miejsce na świecie zdobył zespół Demoscene Spirit, także z Poznania. Grupa stworzyła projekt "Trydent", czyli elektroniczny system ostrzegania przed powodziami. Rozwiązanie już spotkało się z zainteresowaniem wielu instytucji, które chcą je wdrożyć.

300

mln zł Tyle jest wart polski rynek gier komputerowych według raportu UOKiK. I szybko rośnie. Polskie i zagraniczne firmy biją się o specjalistów w tej branży.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: SACH

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy