Polacy wydają na luksusy, Kruk podwyższa prognozy

Magdalena Laskowska
opublikowano: 08-08-2007, 00:00

Jubilersko- -odzieżowa grupa ma za sobą udane półrocze. Teraz wprowadza na rynek nową markę i myśli o kolejnych.

Jubilersko- -odzieżowa grupa ma za sobą udane półrocze. Teraz wprowadza na rynek nową markę i myśli o kolejnych.

Po dwóch pierwszych kwartałach tego roku grupa kapitałowa Kruka osiągnęła 6,13 mln zł zysku netto (rok wcześniej 1,5 mln zł) i 70,7 mln zł przychodów ze sprzedaży (51,9 mln zł). Dobre wyniki sprawiły, że zarząd poznańskiej spółki podwyższył plany finansowe na koniec roku: przychodów do 170 mln zł ze 157 mln zł oraz zysku netto do 19 mln zł z 14 mln zł.

— Polacy się bogacą i coraz chętniej wydają nadwyżki z portfela na dobra luksusowe — wyjaśnia Wojciech Kruk, właściciel firmy.

Najlepszym miesiącem dla spółki jest grudzień, kiedy Polacy kupują prezenty świąteczne. Ostatni miesiąc roku pokaże, czy nie będzie kolejnej korekty prognoz.

Obecnie Kruk pracuje nad wprowadzeniem swojej spółki odzieżowej Deni Cler na warszawską giełdę. De- biut planuje na drugi kwartał 2008 r. We wrześniu rada nadzorcza zadcyduje o strukturze oferty. Część pieniędzy uzyskanych z rynku pójdzie na rozbudowę sieci sklepów z ubraniami tej marki. Obecnie cała gru- pa ma 44 salony z biżuterią Kruka i 26 z ubraniami Deni Cler. Jeszcze w tym roku powstaną po dwa każdej z marek. Na tym jednak nie koniec.

Zarząd Kruka podpisał umowę dystrybucyjną z właścicielami Cacharel, francuskiej eleganckiej marki odzieży dla kobiet. Pierwszy salon pod tym szyldem pojawi się we wrześniu w stolicy.

— W trzy lata otworzymy 11 salonów z ubraniami i akcesoriami Cacharel — mówi Wojciech Kruk.

Zarząd negocjuje z kolejnymi zagranicznymi firmami odzieżowymi. Kruk chce wprowadzić na polski rynek jeszcze kilka międzynarodowych marek, ale na razie nie ujawnia, których.

Inwestorzy z entuzjazmem przyjęli wyniki i plany Kruka: kurs akcji skoczył o 2,9 proc. do 31,9 zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Laskowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu