Polbruk myśli o zakupach

ANP
opublikowano: 12-03-2008, 00:00

Budowa nowego zakładu, przejęcia i wzrost przychodów — oto tegoroczne plany gdańskiego producenta kostki brukowej.

Budowa nowego zakładu, przejęcia i wzrost przychodów — oto tegoroczne plany gdańskiego producenta kostki brukowej.

Polbruk, należący do irlandzkiej grupy Cement Roadstone Holding (CRH), szykuje się do nowych inwestycji.

— Rozważamy budowę nowego zakładu kostki brukowej. Koszt inwestycji wyniesie 25- -33 mln zł. Produkcja mogłaby ruszyć w listopadzie tego roku lub w kwietniu przyszłego. Moce produkcyjne fabryki wyniosłyby 600-700 tys. mkw. kostki rocznie — mówi Mariusz Bogacz, prezes spółki.

Obecnie Polbruk ma 11 fabryk kostki brukowej i ponad 20 linii produkcyjnych. Łącznie może produkować około 9 mln mkw. kostki rocznie. Dla porównania, największy konkurent Polbruku wrocławska firma Libet (należąca do koncernu Anglo American), ma 12 zakładów i 20 linii produkcyjnych.

W tegorocznych planach producenta kostki są również akwizycje.

— Nie wykluczam kilku przejęć. Rozmawiamy z krajowymi producentami. Gdyby dzięki akwizycjom udało się zwiększyć moce o 1 mln mkw. rocznie, byłby to sukces — dodaje prezes.

Przejęcia zamierza finansować długiem.

Polbruk koncentruje się na sprzedaży w Polsce.

— Eksport jest sporadyczny i nieopłacalny. Kostkę brukową przewozimy na odległość do 150 km — mówi prezes.

W 2007 r. Polbruk miał 44 mln zł zysku netto (wobec 16 mln zł w 2006 r.) przy 283 mln zł przychodów (poprzednio 187 mln zł).

— W tym roku przychody mogą wzrosnąć o 10 proc. przy założeniu, że ruszą inwestycje drogowe. Ze względu na planowane przejęcie i zwiększone koszty finansowe wynik netto może spaść — tłumaczy Mariusz Bogacz.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu