Polestar ma być motoryzacyjnym Netfliksem

ŁO, Bloomberg
opublikowano: 25-09-2018, 10:42

Elektryczna marka Polestar ogłosiła plany dotyczące sieci sprzedaży samochodów na kluczowym rynku amerykańskim. Chce zmienić branżę handlu autami.

- Idea tej usługi jest mniej podobna do leasingu lub współdzielenia samochodu, a bardziej podobna do usługi Netflix - informuje agencja Bloomberg.  

Zobacz więcej

Polestar 1

ARC

Klienci będą mogli wybrać rozwiązanie abonamentowe, które łączy koszty takie jak ubezpieczenie i utrzymanie w jedną miesięczną opłatę. Żadne pieniądze nie będą wymagane z góry. 

Firma stawia na sprzedaż internetową, ale nie zapomina o klientach, którzy chcą zobaczyć samochód na żywo przed zakupem. Dla nich powstanie sieć punktów Polestar Space zlokalizowanych w wybranych miastach. Producent zapewnia, że pracownicy takich salonów nie będą nachalni, bo system wynagrodzenia nie przewiduje dodatkowych prowizji za sprzedanie auta, więc nie ma także mowy o presji odczuwanej przez sprzedawców.  

Prezes Thomas Ingenlath twierdzi, że taka strategia daje pracownikom więcej swobody i porównuje ją do sklepów Apple’a. Użytkownik może zakupić sprzęt w salonie fizycznym lub wieczorem w internecie.

Pierwszym modelem firmy jest Polestar 1, który jest hybrydą napędzaną przez trzy silniki elektryczne i jeden silnik spalinowy. W sumie pod maską jest 600 koni mechanicznych. Produkcja rozpocznie się w połowie 2019 r. w Chengdu w Chinach.

Całkowicie elektryczny będzie Polestar 2, który zadebiutuje w pierwszym kwartale przyszłego roku. Tańszy sedan ma być konkurencją dla tesli model 3. Kolejny na liście jest Polestar 3, czyli mały elektryczny SUV.  

Marka Polestar jest luksusowym ramieniem koncernu Volvo Cars, który od kilku lat należy do chińskiego potentata motoryzacyjnego Zhejiang Geely Holding Group.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Polestar ma być motoryzacyjnym Netfliksem