PolRest rozważa wprowadzenie nowej marki, liczy na 4 mln zł zysku netto w 2007 r.

06-06-2007, 12:31

(ISB) PolRest, który zadebiutował w środę na warszawskiej giełdzie, rozważa wprowadzenie na rynek nowej marki z segmentu restauracji fast-food. Spółka szacuje, że zysk jej netto wyniesie w tym roku 4  mln zł, poinformowali przedstawiciele spółki w środę.

Wartość oferty wyniosła 40 mln zł, a ze sprzedaży akcji nowej emisji serii C spółka pozyskała 25 mln zł.

"Rozważamy nową markę - to perspektywa kilku miesięcy. Obecnie analizujemy opłacalność takiego przedsięwzięcia. Skłanialibyśmy się do koncepcji casual dining, a nawet typu fast-food" - powiedział prezes PolRestu Kornel Drozdowski podczas uroczystości debiutu na GPW.

Dodał, że polski rynek restauracyjny znajduje się w fazie rozwoju i jest jeszcze wiele miejsca na realizację nowych pomysłów. Dlatego spółka nie planuje na razie wejścia ze swoimi restauracjami na rynki zagraniczne.

"Nasze restauracje są mocno osadzone w regionie. Nie znamy na tyle dobrze innych kuchni, aby zbudować taką sieć. Ponadto rynek polski wciąż jest mało nasycony usługami gastronomicznymi" - uważa Drozdowski.

Prezes nie wykluczył akwizycji na polskim rynku, ale podkreślił, że obecnie spółka nie ma takich planów.

PolRest jest obecnie właścicielem 18 restauracji. W segmencie casual dining działają pod marką "Rooster" w największych miastach Polski, zaś w segmencie premium spółka prowadzi sieć restauracji regionalnych zlokalizowanych w Zakopanem (Karcma Po Zbóju, Gazdowo Kuźnia, Karcma Zapiecek, Stek Chałupa, Staro Izba, Karczma Kmicic, Gazda) oraz dwie restauracje zlokalizowane w centrum Krakowa (kawiarnia Europejska, restauracja U Szkota).

Do końca 2009 roku lat spółka zamierza otworzyć 45 restauracji - 19 w segmencie premium i 26 casual dining, na co przeznaczy środki pozyskane z emisji. Dodatkowym źródłem finansowania będą kredyty bankowe. Koszt otwarcia jednego lokalu "Rooster" to 0,75-1,5 mln zł.

Drozdowski powiedział, że PolRest spodziewa się 4 mln zł zysku netto w całym 2007 roku. Wyniki finansowe za 2006 roku spółka poda za kilka dni.

"Mam nadzieję, że zysk za ten rok będzie lepszy od ubiegłorocznego i wyniesie jakieś 4 mln zł" - powiedział prezes.

W ciągu najbliższych dwóch lat PolRest nie zamierza wypłacać dywidendy akcjonariuszom, a zysk chce przeznaczać na rozwój firmy.

Według danych spółki na koniec września ub. r., przychody netto ze sprzedaży wyniosły 22,72 mln zł, zysk brutto na sprzedaży 10,75 mln zł, EBITDA wyniosła 5,68 mln zł, a zysk netto sięgnął 3,24 mln zł. (ISB)

amo/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / PolRest rozważa wprowadzenie nowej marki, liczy na 4 mln zł zysku netto w 2007 r.