Polska energia dla pojazdów

opublikowano: 17-12-2020, 13:28

Elektromobilność to dzisiaj światowy megatrend niosący ze sobą poprawę jakości życia i zdrowia ludzi. To jednocześnie coraz większy biznes.

Nie byłoby sukcesu spółki Ekoenergetyka Polska, która w rankingu ogólnopolskim zajęła drugą pozycję, gdyby nie decyzje podjęte ponad dekadę temu i ciężka praca zespołu, który na przestrzeni lat urósł z dwóch do blisko 350 osób. Wizja założycieli firmy – Bartosza Kubika i Macieja Wojeńskiego – oraz konsekwencja w jej realizacji zapewniły sukces.

Ekoenergetyka projektuje i produkuje stacje szybkiego ładowania DC (prądem stałym) dla autobusów, samochodów elektrycznych i ciężarówek. Produkty firmy działają już w 16 krajach, nie tylko europejskich, a liczba stacji ładowania samochodów osobowych sukcesywnie rośnie.

– Od początku firma była nastawiona na wytwarzanie własnego know-how i zdobywanie kolejnych rynków. Ta strategia, znajomość branży i kompetencje technologiczne pozwoliły nam stać się liderem i dają możliwość dalszego dynamicznego rozwoju – mówi Bartosz Kubik.

Rozwój elektromobilności sprawia, że zmienia się portfolio produktów i obszary działalności firmy, a w ślad za tym rośnie grupa odbiorców. Spółka reaguje na potrzeby rynku, wyznaczając trendy nowymi rozwiązaniami. W latach 2015–2018 główną rolę odgrywały projekty pilotażowe dla samorządów, które dopiero uczyły się elektromobilności i koncentrowały na niskoemisyjnym transporcie miejskim. Dziś klientami firmy są także operatorzy transportu publicznego, producenci pojazdów, dostawcy energii, firmy i koncerny paliwowe.

Dobrym przykładem jest kontrakt na dostawy infrastruktury szybkiego ładowania dla PKN Orlen.

– Na ich stacjach w całym kraju uruchomiliśmy już ponad 40 punktów ładowania. Naszym klientem jest także GDDKiA. Równolegle wspieramy rozwój Stacji Paliw Alternatywnych EkoEn – pierwsza działa już w Zielonej Górze. To wielostanowiskowy hub ładowania ze stanowiskami o mocach 150 kW, 100 kW i 3 x 50 kW – mówi Maciej Wojeński.

Wśród klientów zagranicznych można wymienić m.in. przewoźników autobusowych z Paryża, Berlina, Monachium, Barcelony, Malmö, Brukseli oraz Hamburga, dla którego firma zaprojektowała, wyprodukowała i instaluje megastację ładowania o mocy 1,2 MW.

Produkty na eksport stanowią ok. 60 proc. produkcji Ekoenergetyki, a skala poszczególnych zamówień rośnie.

– Coraz częściej będą to – z wyłączeniem urządzeń takich jak stworzony przez nas dla Hamburga megacharger – kontrakty na setki, a nie dziesiątki urządzeń lub całe sieci hubów ładowania – opisuje Bartosz Kubik.

Firma wzmacnia więc obecność na dotychczasowych rynkach oraz nawiązuje kontakty na rynkach bliskowschodnim i azjatyckim.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane