Polska żywność jedzie do Szanghaju

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 03-09-2010, 00:00

Za pozyskanie partnerów i promocję firmy będą musiały zapłacić m.in. 3 proc. prowizji od obrotu.

W październiku zacznie działać centrum wystawiennicze dla naszych firm spożywczych

Za pozyskanie partnerów i promocję firmy będą musiały zapłacić m.in. 3 proc. prowizji od obrotu.

Pobudzający wyobraźnię biznesmenów z całego świata chiński rynek, napędzany przez ponad 1,3 mld konsumentów, z których już 150 mln to przedstawiciele klasy średniej, od października stanie się bardziej dostępny dla polskich firm z branży rolno-spożywczej. To rezultat zaproszenia przez władze Szanghaju do współpracy — zostanie wówczas otwarte w tym mieście Centrum Handlowo-Wystawiennicze Polskich Produktów Rolno-Spożywczych (Polish Logistic Center Shanghai Xijiao).

Bariery wejścia

Pytane przez "PB" firmy spożywcze nie spieszą się jednak z decyzją o nawiązaniu współpracy z centrum.

— Jesteśmy zainteresowani, ale ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła. Rozmowy w tej sprawie trwają. Chcemy wszystko dokładnie przekalkulować — mówi Agnieszka Urbanek, specjalistka ds. eksportu z firmy Bracia Urbanek.

— Jeszcze się nad tym zastanawiamy — mówi Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity.

Z oferty rozsyłanej do firm wynika, że na koszty udziału w polskim stoisku składają się opłata wstępna wysokości 3 tys. zł i koszty zajmowanej przez produkty danej firmy powierzchni wystawowej (100 USD za metr kwadratowy miesięcznie).

To jednak nie wszystko.

"Jeżeli w wyniku działań naszego centrum doprowadzimy do zawarcia przez Państwo umowy sprzedaży produktów, pobierana będzie prowizja w wysokości 3 proc. od wartości zrealizowanej sprzedaży" — czytamy w ofercie polskiego centrum logistycznego w Szanghaju.

Pytani przez "PB" eksperci sugerują, że to właśnie kwestia prowizji może zniechęcać polskie firmy spożywcze do udziału w przedsięwzięciu.

Nie tylko wystawa

Polskie centrum będzie zlokalizowane w nowym, ogromnym kompleksie handlowo-wystawienniczo-logistycznym dla produktów rolno-spożywczych Xijiao International Shanghai. Jego działalność będzie koordynować polsko-chińska spółka założona przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI), Fundację Promocji Polskiej Żywności i chińskiego biznesmena Chen Wen Longa.

— Poza powierzchnią wystawienniczą, polskie firmy będą w Xijiao mogły skorzystać także z powierzchni magazynowej, a także wielu innych usług związanych z wprowadzeniem produktów na rynek chiński (m.in. uzyskanie niezbędnych certyfikatów, kodów kreskowych, etykiet, wsparcia w dystrybucji). Chcemy, aby stała ekspozycja polskich produktów promowała wiele różnych gałęzi naszego przemysłu rolno-spożywczego. Zaproszenia do udziału w projekcie wysłaliśmy więc do wielu firm i organizacji branżowych. Wstępne zainteresowanie udziałem zgłosiły takie firmy, jak Jutrzenka, Mlekovita, Kupiec, Bracia Urbanek czy producent Wody Jurajska. Lista wystawców jest jednak wciąż otwarta. Zgłoszenia od chętnych firm i organizacji przyjmujemy do 10 września — informuje Wiesław Różański, prezes UPEMI.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane