Polski coworking rośnie w siłę

31-08-2017, 19:11
aktualizacja: 31-08-2017, 19:12

Krajowe start-upy chcą pracować w kreatywnych przestrzeniach, aranżacyjnie i funkcjonalnie zbliżonych do konceptu kalifornijskiego kampusu Google’a. Jak na drożdżach rosną więc kolejne centra przedsiębiorczości, w których - poza biurkami - do dyspozycji lokatorów oddawane są sale z hamakami, pokoje do gier i relaksu, a nawet sauny.

W Polsce nastała moda na coworking i kreatywne przestrzenie biurowe. Z miejsc tych najchętniej korzystają startupowcy, małe i średnie firmy oraz freelancerzy. Wiąże się to z mniejszymi kosztami wynajmu „miejsca do pracy”, daje także dostęp do sal konferencyjnych czy salek do spotkań biznesowych, pozwala także na łatwy kontakt z innymi przedsiębiorcami. Miejsca te projektowane są tak, by sprzyjały twórczej pracy i ułatwiały nawiązywanie nowych relacji biznesowych. 

Zobacz więcej

Brain Embassy oferuje przestrzenie, w których można pracować w ruchu, odpoczywać, medytując lub jadąc na rowerze ARC

Działający w warszawskim Adgar Park West ośrodek Brain Embassy, określający się jako polski co-creating, zwiększył właśnie niemal dwukrotnie swoją powierzchnię. Lokatorom oferuje obecnie ponad 3 tys. mkw. A jeszcze w tym roku uruchomione ma zostać kolejne biuro Brain Embassy – na warszawskim Mokotowie. W przestrzeniach Brain Embassy – jak zapewniają ich kreatorzy - można pracować w ruchu, medytując lub jadąc na rowerze.

Jesienią w stolicy, w zrewitalizowanej Hali Koszyki, zadomowi się natomiast Mindspace, międzynarodowy operator przestrzeni coworkingowych. Firma na potrzeby start-upów i małych przedsiębiorców zaaranżuje 3 tys. mkw. Mindspace Warsaw ma pomieścić ponad 450 osób, zapewniając im, poza kreatywną przestrzenią do pracy, dostęp do międzynarodowej społeczności innowacyjnych przedsiębiorców.

W podobnym stylu w całym kraju rozwijana jest również sieć centrów Business Link. W jednym z nich, zlokalizowanym na stadionie PGE Narodowy, przedsiębiorcy do dyspozycji mają kolorowe przestrzenie biurowe, fantazyjnie zaprojektowane salki i… saunę. Z krajowych Business Linków korzystał dotychczas m.in. Brand24, ale także Uber czy Groupon. Ta sieć kreatywnych przestrzeni biurowych będzie rozwijana również za granicą. Wsparcie zaoferowała Skanska, która zainwestowała w Business Link 40 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Polski coworking rośnie w siłę