Polski rynek bancassurance szacowany na prawie 3 mld zł w 2005

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 30-11-2005, 15:52

Polski rynek bancassurance, czyli ubezpieczeń sprzedawanych przez banki, można w 2005 r. szacować na 2,8 - 3 mld zł - powiedział podczas środowej konferencji prasowej wiceprezes PZU Życie Krzysztof Rosiński.

Polski rynek bancassurance, czyli ubezpieczeń sprzedawanych przez banki, można w 2005 r. szacować na 2,8 - 3 mld zł - powiedział podczas środowej konferencji prasowej wiceprezes PZU Życie Krzysztof Rosiński.

    Rosiński wyjaśnił, że szacunki te dotyczą zarówno ubezpieczeń na życie sprzedawanych przez banki, jak i ubezpieczeń majątkowych.

    PZU Życie szacuje, że rynek bancassurance wzrósł w ciągu 2005 r.o mniej więcej 80 proc. Przez banki sprzedawane są m.in. ubezpieczenia na życie służące zabezpieczeniu kredytobiorców (przy kredytach hipotecznych, kartach kredytowych), ubezpieczenia na życie będące alternatywą wobec lokat bankowych, a także ubezpieczenia majątkowe (np. kart, następstw nieszczęśliwych wypadków). Większość sprzedaży mierzonej przypisem składki toubezpieczenia na życie, podobnie jak w krajach rozwiniętych.

    PZU Życie zakłada, że tegoroczny przypis składki (składki wynikające z podpisanych umów) pochodzący z bankowych kanałów dystrybucji wyniesie ok. 560 mln zł. Oznacza to wzrost o 80 proc. w stosunku do 2004 r., czyli podobnie jak rynek.

    Rosiński podkreślił, że znaczną część rynku bancassurance stanowią krótkoterminowe ubezpieczenia na życie, zabezpieczające inwestora przed koniecznością zapłacenia podatku od zysków kapitałowych. Na koniec roku może to być nawet ok. 1,5 mld zł przypisu składki. Zwrócił uwagę, że "rośnie udział produktów 3-5 letnich". Oznacza to, że klienci coraz chętniej inwestują na dłuższy termin.

    Jego zdaniem, będzie rosło znaczenie produktów długoterminowych o charakterze inwestycyjnym, w których czas inwestycji wynosi 3-7 lat. "W Europie Zachodniej jest to ok. 7 lat" - powiedział Rosiński.    Dodał, że jeśli zostanie zlikwidowany podatek od zysków kapitałowych - jak zapowiadał rząd - atrakcyjność produktów tzw. "antybelkowych", umożliwiających niepłacenie podatków od zysków kapitałowych, zmniejszy się o wartość ulgi podatkowej.

    Jego zdaniem, dla zachęcania Polaków do długoterminowego oszczędzania przydatne są nawet niewielkie ulgi podatkowe.

    Zwrócił uwagę, że część towarzystw ubezpieczeniowych na życie wydatnie poprawiła swoją pozycję rynkową właśnie dzięki sprzedaży umów ze składką jednorazową, chroniących przed podatkiem. Dodał, że dla PZU Życie, które zamierza  zebrać w 2005 r. 6 mld zł składki, produkty antypodatkowe nie mają wielkiego znaczenia.

    Jednak "produkty antypodatkowe odegrały swoją pozytywną rolę, bo pokazały, że w bankach można sprzedawać produkty inwestycyjne. Jest to przygotowanie do następnego kroku - produktu inwestycyjnego o znacznie dłuższym horyzoncie" - dodał Rosiński.

    W pierwszym półroczu 2005 składka przypisana brutto działających w Polsce zakładów ubezpieczeń na życie wyniosła ponad 7,1 mld zł, według danych Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane