Polskie firmy nauczyły się konkurować za granicą

ROBERT ZMIEJKO, dyrektor pionu rozwoju zagranicznego, PKO Bank Polski
opublikowano: 03-09-2019, 22:00

Z roku na rok polskie firmy nie tylko zwiększają skalę eksportu, ale także coraz śmielej inwestują na zagranicznych rynkach.

Dzieje się tak dlatego, że rodzime przedsiębiorstwa po trzech dekadach transformacji coraz lepiej potrafią konkurować na globalnych rynkach nie tylko ceną ale przede wszystkim jakością i innowacyjnością stosowanych rozwiązań. Dzięki temu wykazują dużą odporność na coraz liczniejsze wahania koniunktury w światowym handlu i konsekwentnie zwiększają skalę swojego biznesu, a jednocześnie budują renomę produktów „made in Poland” na globalnych rynkach.

Zobacz także

Rozpoznawalność polskich producentów w świadomości zagranicznych, a zwłaszcza europejskich odbiorców stale rośnie. Polskie marki, już nie tylko spożywcze czy kosmetyczne, ale także coraz częściej te reprezentujące produkty z dziedziny nowoczesnych technologii, cieszą się rosnącym uznaniem w oczach zagranicznych klientów.

Widać to w twardych danych statystycznych, ale też w wynikach kolejnych edycji konkursu „Polska Firma Międzynarodowy Czempion”. Co roku pokazują one szerokiej publiczności przedstawicieli coraz to nowych, perspektywicznych branż polskiej gospodarki, podbijających zagraniczne rynki. O historii ich sukcesów powinniśmy mówić jak najwięcej. Są bowiem doskonałymi ambasadorami polskiej gospodarki, a zarazem stanowią naturalną zachętę dla tych, którzy dopiero stoją na progu decyzji o rozszerzeniu swej działalności poza granice Polski.

PKO Bank Polski od lat wspiera polskich przedsiębiorców w zdobywaniu zagranicznych rynków. Dotyczy to zarówno szerokiej palety produktów finansowych jak również wysoko wyspecjalizowanej wiedzy potrzebnych do przezwyciężenia licznych barier wejścia, a także zwiększania skali ekspansji poza granice kraju. Podążając za swoimi klientami, od kilku lat budujemy sieć naszych zagranicznych placówek, które oferują różnorodne narzędzia wsparcia dla ich biznesu. Oprócz działających już oddziałów we Frankfurcie nad Menem i czeskiej Pradze, wkrótce rozpocznie działalność także placówka w Bratysławie. W ten sposób pomagamy krajowym firmom w rozwoju ich aktywności na rynkach naszych najbliższych sąsiadów. Z kolei dla tych, którzy dopiero szykują się do ekspansji, także do dużo bardziej odległych destynacji oferujemy m.in. zaawansowane narzędzie analityczne jakim jest internetowa Platforma Wsparcia Eksportu.

SZCZEGÓŁY KONKURSU NA>>CZEMPIONI.PB.PL

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ROBERT ZMIEJKO, dyrektor pionu rozwoju zagranicznego, PKO Bank Polski

Polecane