Polskie firmy przechodzą na trójwymiarowe projektowanie

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 19-10-2005, 18:03

Mniej błędów i wyższa jakość projektów - taka jest - według firmy badawczej IDC - przyczyna przechodzenia przez polskie firmy na trójwymiarowe systemy do projektowania architektury, maszyn, urządzeń i sprzętu.

Mniej błędów i wyższa jakość projektów - taka jest - według firmy badawczej IDC - przyczyna przechodzenia przez polskie firmy na trójwymiarowe systemy do projektowania architektury, maszyn, urządzeń i sprzętu.

    Wykorzystanie tego oprogramowania sytuuje Polskę w czołówce europejskiej - wynika z ogłoszonego w środę raportu IDC, dotyczącego wykorzystania systemów do projektowania cyfrowego w polskim przemyśle.

    Jak podkreślają analitycy, wykorzystanie systemów do tworzenia architektury, maszyn, urządzeń i sprzętu (tzw. systemów inżynierskich typu CAD) jest miarą nowoczesności gospodarki. Ułatwia szybkie projektowanie i zmniejsza koszty opracowania prototypów oraz umożliwia produkcję krótkich serii wyrobu specjalnie na zapotrzebowanie klienta.

    Według wyników ankiety, stanowiącej podstawę do opracowania raportu, głównymi powodami wykorzystywania przez firmy systemów trójwymiarowych jest wyższa jakość projektowania (wskazało na to 88 proc. badanych), mniej błędów w projektach (72 proc.), możliwość efektywniejszego prezentowania danych (46 proc.). Ankietowani wskazali także na łatwiejsze współdzielenie danych przez różne zespoły projektowe (22 proc.) i krótszy czas dostarczenia produktu na rynek (14 proc.).

    W badanej grupie 200 firm, w której ponad połowa należała do segmentu małych i średnich przedsiębiorstw, aż 62 proc. chciało zainstalować system trójwymiarowego projektowania na ponad połowie stanowisk projektowych. Dostawcy takiego systemu firmy te szukają, biorąc pod uwagę koszty (72 proc.), funkcjonalność (72 proc.), łatwość użytkowania (52 proc.) i kompatybilność z używanymi już rozwiązaniami do projektowania dwuwymiarowego (45 proc.).

    Według raportu IDC, jednym z motywów instalowania nowocześniejszego oprogramowania inżynierskiego jest możliwość używania modeli poza działem projektowym oraz pobierania danych od innych działów firmy.

    Ponad 70 proc. ankietowanych firm przekazuje dane z oprogramowania typu CAD do innych działów. Najwięcej danych trafia do działu produkcji (65 proc.) i technologii (38 proc.), do marketingu (22 proc.) i sprzedaży.

    Zewnętrznym klientom swoje dane przekazuje 75 proc. firm, zaś 72 proc. - zewnętrznym projektantom. Według autorów ankiety dowodzi to, iż outsourcing projektowy jest w Polsce bardzo dobrze rozwinięty. Sporo danych otrzymują też dostawcy podzespołów (42 proc.)

    Ponad 30 proc. ankietowanych uważa, że w najbliższych latach zainteresowanie wykorzystywaniem danych projektowych CAD zarówno firmie, jak i poza nią, będzie rosło. Przede wszystkim będą nimi bardziej zainteresowane inne działy (np. marketing), a także klienci i dostawcy.

    Badanie przeprowadzano na początku września tego roku.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane